برخورد غیرانسانی صهیونیست ها با کودکان فلسطینی

به گزارش افکارنیوز، پیتر اسمردون، مدیر بخش ارتباط با رسانه های یونیسف درباره گزارش اخیر این نهاد سازمان ملل گفت: ما دریافته ایم که اسرائیل تنها نقطه جهان است که کودکان فلسطینی در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند. این مقام سازمان ملل متحد افزود نقض حقوق اولیه کودکان فلسطینی از زمان بازداشت آنها و در همه مراحل بازجویی تا انتقال به زندان ادامه دارد.

وی به ده هزار کودک فلسطینی بازداشت شده در دهه اخیر اشاره کرد و گفت: سالانه هفتصد کودک فلسطینی و اغلب به جرم سنگ پراکنی بازداشت می شوند که متوسط سن آنها دوازده تا هفده سال است. اسمردون گفت: اسرائیل آنها را بعضاً تا ده ماه بدون محاکمه نگه می دارد که اقدامی غیرقانونی است.

مدیر بخش ارتباط با رسانه های یونیسف در پاسخ به سئوالی درباره نحوه بازداشت کودکان فلسطینی نیز گفت: نظامیان اسرائیلی، این کودکان را شبانه و مابین ساعات یک تا پنج بامداد، با یورش غیرمنتظره به منازلشان، بازداشت و رعب و وحشت زیادی را برای کودکان، سایر اعضای خانواده و همسایگان ایجاد می کند. وی درباره توجیه دادگاه های نظامی اسرائیلی نیز گفت آنها می گویند که این کودکان اعتراف نامه را امضاء کرده اند ولی ما می گوئیم چون تحت فشار بوده اند امضاء کرده اند که شاید زودتر خلاص شوند.

این مدیر ارشد یونیسف همچنین از اقدام غیرقانونی و غیر اخلاقی دیگر صهیونیست ها پرده برداشت و گفت: اعتراف نامه هایی که اسرائیلی ها مدعی هستند که کودکان فلسطینی امضا می کنند، همه به زبان عبری اند که کودکان عرب زبان فلسطینی، اغلب با آن زبان بیگانه اند.
اسمردون ابراز اميداواري کرد تهيه اين گزارش يونيسف ، بتواند تاحدودي توجه جهانيان به نقض حقوق کودکان فلسطيني را جلب کند تا شايد بخشي از فشارهاي اسرائيل برضد آنان کاهش يابد.