به گزارش افکارنیوز، آمریکا اعلام لغو پیمان آتش‌بس سال ۱۹۵۳ از سوی کره‌شمالی را در راستای لفاظی‌های جنگ‌طلبانه این کشور خواند اما در عین حال هشدار داد در صورتی که پیونگ‌یانگ به تهدید خود در انجام یک حمله هسته‌ای عمل کند با مجموعه کامل قابلیت‌های آمریکا مواجه خواهد شد.

" تام دانیلون " مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، همچنین از کشور چین خواست تا به تلاش‌های روند انزوای هر چه بیشتر پیونگ‌یانگ بپیوندد.

وی طی سخنان خود در انجمن آسیا در شهر نیویورک تصریح کرد: مقامات کره‌شمالی به ابراز بیانات به شدت تهدیدآمیز پرداخته‌اند. ادعاهای کره‌شمالی ممکن است مبالغه‌آمیز باشد اما در راستای سیاست واشنگتن نباید تردیدی وجود داشته باشد. ما برای پاسخ دادن به تهدیدهای مطرح شده از سوی کره‌شمالی علیه ما و هم پیمانان‌مان همین طور پاسخ دادن به آن مجموعه کامل قابلیت‌های خود را در این راستا به کار خواهیم گرفت.

وی در ادامه افزود: این تهدیدها نه تنها شامل استفاده کره‌شمالی از سلاح‌های کشتارجمعی می شود همچنین همین طور که رئیس جمهوری آمریکا عنوان داشته شامل انتقال سلاح‌ها و یا مواد هسته‌ای به دیگر کشورها و یا عوامل غیردولتی نیز می‌شود. چنین اقداماتی تهدیدی جدی علیه آمریکا و هم پیمانانمان تلقی شده و ما کره‌شمالی را کاملا مسئول عواقب آن می‌دانیم.

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص رزمایش‌های اخیر این کشور با کره‌جنوبی گفت که این رزمایش‌های سالانه برگزار می‌شود. مقامات آمریکایی تحریم‌های سازمان ملل را دلیل اصلی تهدیدهای کره‌شمالی می‌داند.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد که در حال حاضر مشخص نیست که تاثیر ادعای کره‌شمالی مبنی بر لغو آتش‌بس چه خواهد بود و این سومین بار است که این کشور در سالهای اخیر چنین تهدیدی را ابراز کرده است.

وی خاطر نشان ساخت: بیش از ۶۰ سال است که این توافق آتش‌بس صلح و ثبات را در شبه‌جزیره کره تضمین کرده است بنابراین هنگامی که یکی از امضاکنندگان به طور علنی می‌گوید که آن را کنار می‌گذارد، این برای ما نگران‌کننده است اما کاملا مشخص نیست که تاثیر این گفته چه خواهد بود.

تام دانیلون نیز در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که تهدیدهای پیونگ‌یانگ جلوی آمریکا را نخواهد گرفت.

وی خاطر نشان ساخت: آمریکا از پاداش دادن به رفتارهای نامناسب کره‌شمالی امتناع می‌کند. واشنگتن وارد بازی پذیرفتن وعده‌های توخالی و یا تسلیم تهدیدها نخواهد شد. ما استقبال خود از مذاکرات معتبر با کره‌شمالی را ابراز داشته‌ایم اما در ازای آن ما شاهد لفاظی‌های افراط گرایانه و تهدیدها بوده‌ایم.

دانیلون عنوان داشت: کره‌شمالی برای دریافت کمک‌هایی که شدیدا به آن نیاز دارد و احترامی که ادعا دارد خواهان آن است باید رویه خود را تغییر دهد. در غیر این صورت آمریکا به همکاری با هم پیمانان و شرکای خود ادامه خواهد داد تا تحریم های کشوری و بین المللی به منظور جلوگیری از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی را سخت‌تر کند.

دانیلون همچنین ضمن ستایش از چین برای حمایت از تحریم‌های اخیر شورای امینت سازمان ملل علیه کره‌شمالی، از این کشور خواست هر چه بیشتر پیونگ‌یانگ را منزوی کند.

وی خاطر نشان ساخت: معتقدیم که هیچ کشوری از جمله چین نباید با کرهشمالی که همسایههای خود را تهدید میکند، روابط عادی داشته باشد.