به گزارش افکارنیوز، نیکولاس مادورو که به دنبال مرگ هوگو چاوز، به عنوان رئیس‌جمهور موقت سوگند یاد کرد بخت اول پیروزی در انتخابات ۱۴ آوریل است در حالی که از موج به راه افتاده پس از مرگ چاوز و همچنین حمایت‌های دولتی بهره‌مند است.

نیکولاس مادورو خطاب به هزاران تن از هواداران قرمزپوش خود پس از آنکه رسما کاندیداتوری خود برای انتخابات را اعلام کرد، گفت: من چاوز نیستم بلکه من پسر او هستم.

در حالی که عواطف جمعیت حاضر همزمان با پخش صدای ضبط شده چاوز حین خواندن سرود ملی ونزوئلا تحت تاثیر قرار داشت، نیکولاس مادورو اظهار داشت: من مثل شما هستم و من نیز یک کارگر هستم. من و شما همگی چاوز هستیم یعنی کارگران و سربازان سرزمین پدری خود.

مادورو در حالی که یک اتوبوس سفید را می‌راند، خطاب به هواداران خود دست تکان داد. پس از آن تجمع انتخاباتی وی مرکز شهر کارکاس را اشغال کرد و کاپریلس دستیاران خود را برای خواندن متن‌های معروف به خود به جای آنکه خود شخصا این کار را انجام دهد، فرستاد.

چاوز پیش از چهارمین و آخرین عمل جراحی سرطان خود در ماه دسامبر گفته بود که می‌خواهد مادورو، فعال سابق اتحادیه‌های ونزوئلا و معاون چاوز کاندیدای حزب سوسیالیست برای ریاست جمهوری باشد.

مادورو وعده داده تا سیاست‌های ۱۴ سال حکومت چاوز را از جمله استفاده از درآمدهای نفت برای برنامه‌های اجتماعی ادامه دهد اما از طرف دیگر کاپریلس نیز وعده یک مبارزه سخت را داده است.

کاپریلس روز دوشنبه خطاب به خبرنگاران با متهم کردن مادورو به کم اهمیت جلوه دادن شرایط پزشکی چاوز در تدارک برای کاندیداتوری خود برای انتخابات اظهار داشت: نیکولاس! این تو هستی که مشکل کشور مایی. تو صدای دروغگویان هستی.

کاپریلس در ادامه افزود: مرگ یک نفر نباید به ویژه برای اهداف مبارزات انتخاباتی استفاده شود.

این در حالی است که در انتخابات آینده نه تنها انقلاب چپ متعلق به چاوز در خطر قرار دارد بلکه علاوه بر آن تداوم یارانه‌های نفتی ونزوئلا و دیگر کمک‌های ضروری برای اقتصادهای هم‌پیمانان ونزوئلا در آمریکای لاتین سرنوشتی نامعلوم خواهد داشت.

مقامات دولت ونزوئلا گفته‌اند که کاپریلس با توهین به خانواده چاوز و انتقاد از چگونگی مدیریت بیماری و مرگ چاوز در حال بازی با آتش است و خطر اقدام قضایی علیه وی وجود دارد.

مادورو نیز با متهم کردن مخالفان دولت ونزوئلا به اینکه قصد به راه انداختن خشونت دارند، گفت: شما می‌توانید چهره نفرت انگیز او را به عنوان یک فاشیست ببینید.

این در حالی است که کاپریلس که دارای تبار یهودی از کشور لهستان است، سال گذشته میلادی هدف تهمت‌های نژادپرستانه هواداران چاوز قرار گرفت.

کاپریلس با تمسخر توهین‌های شخصیتی علیه خود گفت که این سخنان بازتاب ذهنیت تهاجمی دولت ونزوئلا است.

کاپریلس افزود: من قصد دارم در خصوص اعلامیههای ضدانسانی نیکولاس مادورو پیام انکار را بفرستم. این برای نخستین بار نیست که وی این حرفها را میگوید و پیام وی پیام طرد کردن است.