یک فعال بحرینی تبرئه شد

به گزارش افکارنیوز، دادگاه جنایی چهارم بحرین به ریاست قاضی جاسم العجلان در جلسه خود یوسف المحافظه را از اتهام انتشار اخبار دروغ از طریق یکی از شبکه های اجتماعی در اینترنت تبرئه کرد.

دادگاه درباره علل تبرئه المحافظه گفت که عناصر جرم ثابت نشده است.

دادگاه این علل را برشمرد و از جمله گفت: دادستانی کل المحافظه را متهم کرد که تصاویری در صحفه شخصی خود در یکی از پایگاههای اجتماعی منتشر کرده و این تصاویر باعثبرگزاری تجمع و آشوب منجر به برهم خوردن امنیت ونظم عمومی در منامه شده است اما دادگاه ارتباطی بین انتشار این تصاویر وآشوب های روی داده در منطقه یاد شده ندیده است.

المحافظه در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی بازداشت شد و دادستانی کل وی را برای تحقیقات موقت بازداشت کرد و در تاریخ ۱۷ ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی با پرداخت ۱۰۰ دینار به کفالت آزاد شد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگریها همچنان با آمدن به خیابانها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید میکنند.