شبکه رسمی تلویزیون لیبی شب گذشته در یکی از برنامه های خود که با حضور دو تن از کارشناسان مسائل سیاسی لیبی و یک مهمان تلفنی برگزار شد، سرهنگ "معمر قذافی" که این روزها به کشتار و قتل عام ملت خود اقدام ورزیده را "ولی أمر" معرفی کرد!

به گزارش شیعه آن لاین، در اواسط این برنامه تلویزیونی با شاهزاده " جلوی بن سعود " از شاهزادگان آل سعود ارتباط مستقیم برقرار شد و وی در گفتگوی تلفنی خود دیکتاتور لیبی را " ولی أمر مسلمین " معرفی کرد و افزود: قیام علیه " معمر قذافی " که " ولی أمر " به شمار می رود، حرام است!

این شاهزاده سعودی که در سخن خود ملت لیبی را مورد خطاب قرار داده بود، در ادامه افزود: اکنون دین شما مورد هدف قرار گرفته و نه خود شما. هدف دشمن دستیابی به نفت لیبی و از بین بردن دین اسلام در این کشور است. هدف این دشمنان در مجموع از بین بردن دین خداوند است. دیگر هدف آنان ایجاد تفرقه میان مسلمانان است. آنان برای به آتش کشیدن کشورهای عربی و اسلامی تلاش می کنند.

وی در ادامه خطاب به ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: آیا جنایت هایی که در صبرا و شتیلا مرتکب شدید را فراموش کرده اید؟! آیا کشتار و قتل عام فلسطینیان را از یاد برده اید؟! شما آمریکا و اسرائیل نمی خواهید دین اسلامی سالم بماند و نمی خواهید امت عرب پیشرفت کند. روزی که ما پیشرفت کنیم، روز سیاه و تاریکی برای شما خواهد بود لذا به ایجاد تفرقه میان ما اقدام می ورزند.

او پس از بیان اظهارات خود خطاب به ملت لیبی گفت: لذا از شما ملت لیبی می خواهم که با حکومت خود وارد مذاکره شوید و پیرو قرآن کریم و " معمر قذافی " به عنوان " ولی أمر " شما باشید.

در پايان لازم به ياد آوري است ليبي طي حدود يک ماه اخير شاهد درگيري هاي شديد ميان معترضان با رژيم "معمر قذافي" ديکتاتور ليبي بوده که بر اثر آنان دست کم دو هزار تن جان باخته و بيش از پنج هزار تن زخمي شده اند.