تظاهرکنندگان اعلام کردند که نيازي به کمک امريکا ندارند و نيروهاي تحت امر اين کشور بايد به سرعت از افغانستان خارج شوند.

به گزارش تی‌وی، آن‎ها همچنین ادعاهای امریکا مبنی بر تلاش برای بازسازی افغانستان را دروغین دانسته و گفتند، حتی اگر گفته‌ امریکایی‌ها درست باشد، ترجیح می‌دهند از گرسنگی بمیرند اما شاهد حضور نظامی خارجی‌ها در کشورمان نباشند.

جنگنده‌های امریکایی سه­شنبه(۱۰ اسفند) روستای ننگلام در منطقه کوهستانی شهرستان مانوگی ولایت کنر افغانستان را هدف قرار دادند.

ژنرال دیوید پتریوس فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان، نیز کشته‌شدن ۹ کودک افغان در ولایت کنر در شرق این کشور به دست نظامیان تحت امرش را تایید کرد.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان چهارشنبه(۱۱ اسفند)، با صدور بیانیه‌ای در مورد کشته‌شدن ۹ دانش‌آموز افغان به دست نیروهای خارجی، اعلام کرد که کشتار غیرنظامیان افغان با آتش ناتو، این نیروها را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

کرزی تاکید کرد که پایگاه تروریست‌ها در روستاهای افغانستان نیست و ناتو باید مراکز اصلی آنان یعنی پایگاه‌های اصلی طالبان در پاکستان را هدف قرار دهد.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری افغانستان از قول حامد کرزی افزوده شده است، سه‌شنبه ناتو ۹ کودک افغان را در حالی کشت که آنان در سرمای زمستان برای گرم‌کردن منازلشان در یک کوه مشغول جمع‌آوری هیزم بودند.

در این بیانیه آمده است، از کشته‌شدن ۶۵ غیرنظامی در شهرستان " غازی‌آباد " ولایت کنر به دست ناتو ۱۰ روز سپری نشده بود که آنان در یک اقدام مشابه ۹ کودک دیگر را در این ولایت کشتند.

هفته گذشته نيز در حملات هوايي ناتو به مناطق مسکوني ولايت کنر افغانستان، بيش از ۶۵ غيرنظامي افغان از جمله ۵۰ زن و کودک کشته شدند.