به گزارش افکارنیوز، سعدالله زارعی در مورد پیشینه اقدامات تروریستی در پاکستان و تحولات اخیر در این کشور اظهار داشت: در واقع پیدایی فرقه‌های تروریستی در پاکستان با واکنش‌های غرب و رژیم صهیونیستی در مقابل پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارتباط داشته است چراکه دولتمردان غربی همواره به دنبال براندازی و تضعیف انقلاب اسلامی از طرق مختلف بودند.


وی تصریح کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران سپاه صحابه که موسس آن حق نواز بود در پاکستان تشکیل شد و وی به صراحت اعلام کرد هدف از تشکیل این سپاه دفاع از پاکستان در مقابل ایران و عدم اشاعه انقلاب اسلامی به این کشور است لذا از ابتدای تشکیل این سپاه اقدامات تروریستی آغاز شد که منجر به ترور شهید عارف حسینی شد.


این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: در سال ۱۹۹۶ همزمان با پیروزی حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی که این رژیم جعلی را وادار به عقب‌نشینی از نهر لیتانی کرد، در واقع تشکیلات جدید تروریستی به نام جنگوی تشکیل شد که همان نسخه دوم از سپاه صحابه بود که دست به عملیات‌های تروریستی در پاکستان می‌زد و از سوی آمریکا هدایت می‌شد.


زارعی با بیان اینکه این گروههای تروریستی اقدام به جنایات زیادی در علیه ایران زده اند، افزود: در کنسولگری لاهور در پاکستان تعداد بسیاری از دیپلمات‌های کشورمان توسط این گروههای تروریستی به شهادت رسیدند که این جنایات از دل همین سپاه صحابه و لشگر جنگوی بود که بعدها گروه تروریستی ریگی نیز از داخل آن به وجود آمد.


وی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با پوشش اطلاعاتی که در اختیار این گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد موجب اقدامات تروریستی زیادی در خاک پاکستان و کشتار شیعیان می‌شوند و هر فردی که به اهداف ایرانی و انقلاب اسلامی نزدیک باشد خواه سنی و شیعه، از تیررس این گروههای تروریستی در امان نخواهد بود.


زارعی تاکید کرد: پول عربستان، اطلاعات آمریکا نیز موجب بحران در پاکستان شده و آنها تلاش میکنند میان شیعه و سنی اختلاف به وجود آورده تا به اهداف ضد ایرانی خود در منطقه خاورمیانه دست پیدا کنند.