به گزارش افکارنیوز، " یوعاز هندل "، یکی از مشاوران و کارمندان دفتر رسانه‌ای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده و اظهارات ثبت شده، اقدامات سربازان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به حد جنایات جنگی رسیده است.

بنا به نوشته هاآرتص، " یوعاز هندل "، سازمانی حقوقی را برای بررسی پیگیری عملکرد سربازان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و ثبت آن در فهرست جنایات جنگی در کرانه باختری تشکیل داده است.

به نوشته روزنامه هاآرتص، این مقام رژیم صیهونیستی که پیشتر به ارتباط نزدیک با یکی از کارمندان زن دفتر نتانیاهو متهم شده بود، به زودی سمتش را ترک خواهد کرد.

علاوه بر این روزنامه هاآرتص اعلام کرد: اسم سازمان جدید " حقوق بشر آبی - سفید " نام دارد و از یک ماه قبل آغاز به کار کرده است و طی هفته‌های گذشته برخی از اعضای این سازمان به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی جنایاتی را علیه فلسطینی‌ها از جمله در ایست بازرسی میان رام الله و قدس مرتکب شدند.

سازمان مذکور ۲۰ عضو داوطلب دارد که همگی از دوستان و آشنایان " یوعاز هندل " و اعضای ارتش ذخیره هستند.

هندل در صفحه شخصیاش در پایگاه اجتماعی فیس بوک در این خصوص نوشت: هدف از احداث این سازمان، بهبود عملکرد مقامات اسرائیلی در تعامل با حقوق بشر است.