به گزارش افکارنیوز، دولت هند در حال بازبینی تمامی اشکال روابط با ایتالیا بوده و " باسانت کومار گوپتا "، گزینه تعیین شده برای مقام سفیری هند در ایتالیا را از سفر به رم بازداشته است.

منابع خبری در دولت هند عنوان کردند: تصمیم درخصوص نفرستادن گوپتا، سفیر هند به ایتالیا ناشی از این حقیقت است که هند می‌خواهد روابط دیپلماتیک خود با ایتالیا را در سطحی کمتر از سطح سفیر کاهش دهد.

در عین حال " دانیله مانچینی "، سفیر ایتالیا در هند نیز با وضعیتی بغرنج روبرو شده است. وی در چنین وضعیتی می‌بایست در اقدامی متقابل هند را ترک کند اما به دلیل آنکه دادگاه عالی هند به پرونده او رسیدگی می‌کند از هند ممنوع الخروج شده است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، یک مقام وزارت کشور هند اعلام کرد به فرودگاه‌های سراسر هند دستور داده شده تا اگر دانیله مانچینی قصد ترک هند را داشت جلوی وی را بگیرند.

دادگاه عالی هند پس از آنکه ایتالیا از استرداد دو سرباز نیروی دریایی خود که متهم به قتل دو ماهیگیر هندی هستند، خودداری کرد، دستور داد تا مانچینی ممنوع الخروج شود.

دادگاه عالی هند به " ماسیمیلیانو لاتوره " و " سالواتوره جیروند "، دو تفنگدار دریایی ارتش ایتالیا که سال گذشته میلادی به خاطر کشتن دو ماهیگیر هندی در این کشور محاکمه می‌شدند در تاریخ ۲۲ فوریه اجازه داد مدت چهار هفته به منظور شرکت در انتخابات به ایتالیا رفته و مجددا بازگردند.

ایتالیا روز جمعه عنوان کرد به دنبال یک راه حل دوستانه با هند به منظور حل این مناقشه است.

دفتر جورجیو ناپولیتانو، رئیس‌جمهور ایتالیا اظهار کرده بود به دنبال توافقی با هند بر اساس قوانین بین‌المللی است.

پیشتر دانیله مانچینی شخصا به دادگاه عالی هند تضمین داده بود سربازان نیروی دریایی ایتالیا به هند بازخواهند گشت.

روز چهارشنبه مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند هشدار داد اگر که ایتالیا تفنگداران دریایی را بازنگرداند این مساله تبعاتی را برای آن در پی خواهد داشت.

دادگاه عالی هند پس از آن دستور به ممنوع الخروج بودن مانچینی داد که اطلاع یافت ایتالیا از عمل به تضمین خود که از طریق مانچینی به دادگاه عالی تسلیم شد، خودداری کرده است. دادگاه عالی ایتالیا از مانچینی خواسته تا روز دوشنبه پاسخ دهد.