بزرگترین زندان بدون سقف جهان

به گزارش افکارنیوز، رسانه های استرالیا روز جمعه گزارش دادند یک سیاستمدار استرالیایی روز چهارشنبه در پارلمان این کشور با توصیف غزه به عنوان بزرگترین زندان بدون سقف جهان جنجال ایجاد کرد. شوکت مسلمان، از اعضای حزب کار استرالیا اشغالگری جنوب لبنان از سوی اسرائیل را که در گذشته انجام شده بود با آلمان نازی مقایسه کرد.

وی این اظهارات را در مباحثه ای در پارلمان نیوساوت ولز در مورد سفر تحقیقاتی اخیر هیئتی از نمایندگان منطقه به اسرائیل که هیئت نمایندگان یهودی آن را ترتیب داده بود بیان کرد. اظهارات شوکت مسلمان در مورد غزه انعکاس اظهارت دیوید شوبریج از حزب سبز بود که با انتقاد از این سفر آن را سفری یک جانبه خواند که صدای فلسطینیان و اسرائیلی های چپ گرا را حذف کرده است.

شوبريج پرسيد: چگونه نمايندگان پارلمان به آنجا [اسرائيل] مي روند و فقط از يکي از نهادهاي قانونگذاري يعني کنست ديدار مي کنند و شوراي قانونگذاري فلسطين را نديده مي گيرند؟ چگونه اعضايي که مي خواستند به درک متعادلي از مسائل پيش روي اسرائيل، فلسطين و خاورميانه برسند به آن سوي اين سياره مي روند اما از سفر به غزه که بزرگترين زندان بدون سقف جهان است خودداري مي کنند؟