واکنش کره جنوبی به تهدید کره شمالی

به گزارش افکارنیوز، وزارت دفاع کره جنوبی روز شنبه به اقدام کره شمالی مبنی بر اعلام وضعیت جنگی با کره شمالی واکنش داد.

بر اساس این گزارش، کیم مین سئوک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانسی خبری در سئول گفت: تهدید های اخیر کره شمالی غیرقابل قبول است و صلح و ثبات شبه جزیره کره را به خطر می اندازد.

به گفته این مقام نظامی کره جنوبی، تهدیدهای پیونگ یانگ از جمله اعلام وضعیت جنگی، نقض توافقنامه های آتش بس و توافق عدم تجاوز میان دو کره، قطع کردن خط تلفن مستقیم و اعلام آماده باش برای جنگ غیرقابل قبول است و به صلح و ثبات شبه جزیره کره آسیب می رساند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در ادامه افزود: سئول برای تضمین امنیت و جان مردم کره در مقابل هرگونه تهدید و خطر حمله احتمالی آماده است.

کره شمالی روز شنبه با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: ˈدر حال حاضر روابط داخلی دو کره وارد وضعیت جنگی شده و به تمامی مسائل موجود میان دو کشور بر اساس پروتکل زمان جنگ پرداخته خواهد شد. ˈ

این بیانیه که به طور مشترک از سوی دولت کره شمالی، حزب حاکم و دیگر سازمان‎های فعال در این کشور منتشر شد در حالی مطرح می شود که اوضاع در شبه‎جزیره کره متشنج‎تر از همیشه است.

این بیانیه در ادامه هشدار داده است که هرگونه اقدام تحریکآمیز نظامی در نزدیکی مرزهای آبی و زمینی کره شمالی و جنوبی به یک درگیری همه جانبه و جنگی هستهای منجر خواهد شد.