رهبران اصلی کره شمالی چه کسانی هستند؟

به گزارش افکارنیوز، کیم " کیونگ هویی "، عمه کیم جونگ اون و همسرش " جانگ سونگ تائک " که هر دو ۶۶ سال سن دارند زوج قدرتمند پیونگ یانگ هستند که توسط " کیم جونگ ایل "، رهبر سابق این کشور قبل از مرگش برای مشاوره به پسرش و کمک به حفظ قدرت وی انتخاب شدند.

تحلیلگران معتقدند که حضور این دو در کنار کیم جونگ اون در جلسه کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی که در آن کیم آخرین پیام خود را به دنیا اعلام کرد، اتفاقی نبوده است.

وی در این پیام اعلام کرد که از سلاح‌های هسته‌ای به عنوان " ذخیره حیات این کشور " محافظت خواهد کرد.

خانم کیم معتبرترین سمت حزب کارگر کره شمالی را برعهده دارد. همسر وی جانگ، معاون کمیسیون دفاع ملی است و رابط کلیدی این کشور با چین است. اما مهمترین نقش این زوج اعتبارسازی برای کیم جوان به عنوان چهره‌ قدرتمند نظامی در میان نگرانی‌ها و عدم اطمینان برخی از ژنرال‌های نیروهای مسلح این کشور است.

به عنوان دختر اولین رهبر کره شمالی، خواهر دومین رهبر و عمه سومین رهبر این کشور، خانم کیم، چهره‌ کلیدی سیاسی برای چهار دهه بوده است. او در سال ۲۰۰۳ از انظار عمومی به مدت شش سال مخفی شد، اما در سال ۲۰۱۰ قدرتمندتر از همیشه ظاهر شد و به ژنرالی چهار ستاره در همان سال تبدیل شد.

نفر سوم دسته سه تایی راهنمایان کیم جونگ اون "چو ریانگ های" است که کیم وی را به عنون فرمانده ارتش تعیین کرد. این سه تلاش می کنند تا کیم را به چهرهای ملی با شهرتی به عنوان یک نظامی باتدبیر که می تواند بحران بینالمللی را حل کند، تبدیل کنند.