آمریکا سلاح به سومالی می‌فروشد

به گزارش افکارنیوز، باراک اوباما در حالی از این تصمیم پرده برداشته است که تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه سومالی در ماه گذشته کاهش یافت.
اوباما اعلام کرد تامین تجهیزات دفاعی برای سومالی در جهت منافع ملی آمریکاست و می تواند به تقویت صلح و ثبات در شرق آفریقا کمک کند.
کیتلین هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت اظهارات اوباما در این خصوص به وزیر امور خارجه آمریکا امکان خواهد داد تامین تسلیحات برای سومالی را بررسی کند.
وی در ادامه مدعی شد آمریکا در زمینه کمک به نیروهای دفاعی سومالی و کمک به نیروهای نظامی این کشور برای تبدیل شدن به نیرویی حرفه ای خود را متعهد می داند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته تحریم تسلیحاتی علیه سومالی را برای مدت یک سال به حال تعلیق درآورد و با این کار زمینه را برای کمک به دولت سومالی به منظور مقابله با جنگجویان اسلامگرا فراهم کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه ای را تصویب و با این کار مجوز فروش سلاح های سبک را به سومالی با هدف کمک به نیروهای مسلح این کشور صادر کرد.
آمریکا از سال ۲۰۰۷ تاکنون ۱۳۳ میلیون دلار تجهیزات نظامی و امنیتی در اختیار سومالی قرار داده و هدف از آن را کمک به تقویت نیروهای امنیتی این کشور عنوان کرده است.