آمریکا در صورت لزوم به ایران حمله می کند

به گزارش افکارنیوز، پرز افزود: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، فرد ارزشمندی است و برای او احترام قائلم زیرا وی کسی است که قبل از صحبت کردن، سخن خود را سبک و سنگین می کند.

رئیس جمهور اسرائیل همچنین ایران را متهم به گول زدن آمریکا و دیگر قدرت های بین المللی دیگر کرد و مدعی شد: تهران

از همه گزینه های مطرح شده آمریکا بر روی میز مذاکرات، سوء استفاده می کند تا زمان بیشتری برای ادامه برنامه هسته ای اش کسب کند.



شیمون پرز این سخنان را در مراسم گرامیداشت ۷۰ سالگی وقایع هولوکاست در شهر قدس مطرح کرد. در این مراسم جان کری وزیر خارجه آمریکا و جان برد وزیر خارجه کانادا هم حضور داشتند.

پرز اضافه کرد: جهان آگاه باید از خود این سؤال را بپرسد که چگونه ممکن است سران ایران، وقوع هولوکاست را منکر شوند و تهدید کنند هولوکاست جدیدی را انجام دهد و این در حالی است که زمان زیادی از جنایت های جنگ جهانی دوم نگذشته است.

وی افزود: هر کسی که این تهدیدات را در برابر یک ملت، نادیده می گیرد باید این موضوع را درک کند که این تهدیدات، همه ملت ها را فراخواهد گرفت.

رئیس جمهور اسرائیل در بخش دیگری از سخنانش گفت: عبرت هایی که اسرائیل از هولوکاست دریافت کرد این بود که می تواند با اتکا با خود به مقابله با خطرات علیه خویش بپردازد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم در این مراسم ایران را متهم کرد که به صراحت درباره قصد خود برای نابودی "اسرائیل" سخن می گوید و برای چنین هدفی، به دنبال کسب وسایل است.