دولت «سلام فیاض» امروز استعفا می‌دهد

به گزارش افکارنیوز، برخی منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که دولت فیاض در کرانه باختری امروز سه‌شنبه آخرین نشست خود را در رام‌الله برگزار می‌کند و پس از آن استعفای خود را تقدیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان خواهد کرد.

بر اساس این گزارش فیاض به محض بازگشت عباس از دوحه، استعفای خود را تقدیم وی می‌کند و در صورت موافقت با آن در یک جلسه اضطراری آن را اعلام خواهد کرد.

این منابع درباره تشکیل دولت جدید نیز گفتند که عباس، فیاض را برای اداره امور دولت تا زمان تشکیل دولت به نخست‌وزیری خود عباس که اکثریت آن تکنوکرات خواهد بود، مامور می کند و یا اینکه شخصیت مستقلی برای تشکیل دولت با اکثریت اعضای فتح و افراد مستقل و گروه‌های مختلف مامور خواهد شد و در حالت سوم نیز دولت انتقالی به ریاست فرد مستقل تا زمان تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست عباس، تشکیل شود.

در همین رابطه «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی فتح گفت که در پی استعفای «نبیل قسیس» وزیر دارایی، اختلافات بین «محمود عباس» و «سلام فیاض» بوجود آمده است.

وی افزود: مشکل زمانی بروز کرد که قسیس استعفا داد و دفتر ریاست تشکیلات خودگردان با استعفای وی مخالفت کرد در حالی که فیاض استعفای وی را پذیرفته بود.

وی اشاره کرد که بر اساس قانون اساسی پذیرش استعفا و هر گونه عزل و نصبها باید با موافقت رئیس تشکیلات خودگردان باشد.