به گزارش افکار نیوز به نقل ازخبرگزاری ها،فضاپیمای دیسکاوری آخرین ماموریت فضایی خود را به اتمام می رساند و روز ۴ شنبه به زمین باز می گردد. این فضاپیما که بیش از هر سفینه دیگری در جهان به فضا سفر کرده است پس از این ماموریت در موزه اسمیتسونین در واشنگتن مسکن خواهد گرفت تا بازدید کنندگان ناظر عظمت آن باشند.

فضاپیمای دیسکاوری امروز به آخرین ماموریت و۲۷ سال خدمت خود به بشر در کشف فضا پایان می دهد.

شش سرنشین آن در حالی که از پایان ماموریت دیسکاوری غمگین هستند خدمات آن را گرامی می دارند و می گویند ممکن است سالها بگذرد تا چنین سفینه ای بار دیگر ساخته شود.

الوین درو، فضانورد میگوید ۵ «یا ۱۰ سال دیگر مردم به این روز می نگرند و می گویند چگونه ما سفینه ای ساختیم که قادر به انجام این کار ها بود. این ایده که به دهه ۱۹۷۰ برمی گردد ایده ای متهورانه بود و من مطمئن نیستم که ما امروز بتوانیم چیزی چنین جاه طلبانه بسازیم».


سه فضا پیمای ناسا به نام های دیسکاوری اندیور و آتلانتیس که نام خود را از کشتی های اکتشافی گرفته اند سرانجام به موزه فضاهوانوردی اسمیتسونین در واشنگتن منتقل خواهند شد.

ستیون لیندزی، فضانورد میگوید «امیدوارم این فضاپیما به گونه ای به نمایش گذاشته شود که مردم بتوانند آن را از چشم هزاران نفری که در ساخت آن دست داشته اند و کسانی که آن را از روی زمین کنترل کرده اند و کسانی چون ما که آن را به پرواز در آورده اند ببینند»

در حالی که دیسکاوری به خدمات خود پایان می دهد اندیور ماه آینده و آتلانتیس در پایان ژوئن آخرین سفر خود را به فضا انجام خواهند داد.

به افتخار خدمات دیسکاوری فضانوردان آخرین صبح خود در سفینه را با موسیقی زنده آغاز کردند. آهنگ و کلامی که در وصف سفینه در سال ۲۰۰۵ سروده شده بود.

در حالی که انتظار می رود با از رده خارج شدن این سه فضا پیما سفر به مدار زمین پس از این توسط شرکت های فضانوردی انجام شود ناسا به فضایی فراتر و به سوی سیارک ها و مریخ می نگرد.