به گزارش افکارنیوز، گفته می شود آمریکایی ها با نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرده و از وی حمایت خواهند کرد.

منابع عربی گزارش کردند که انتخاب نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان در چارچوب سفر اخیر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و بنا به درخواست رئیس تشکیلات خودگردان برای بهبود چهره حکومت در کرانه باختری صورت گرفته است.

بنا به گفته این منابع، سلام فیاض و محمد مصطفی هر دو همسو با آمریکا بوده و هر دو نفر در بانک جهانی، موسسات اقتصادی بین المللی و داخلی فعالیت می کنند؛ همچنین کشورهای اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی از اقدام محمود عباس آگاه بوده و این موضوع هیچ ربطی به اوضاع داخلی فلسطین ندارد.

منابع خبری می گویند محمد مصطفی ۳ روز پیش از ریاست صندوق سرمایه گذاری وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین استعفا کرد؛ وی همچنین در دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره زمینه های توسعه اقتصادی فلسطین گفتگو کرده است.

سلام فیاض که از سال ۲۰۰۷ نخست وزیر تشکیلات خودگردان بود هفته گذشته استعفا داد و محمود عباس شب گذشته استعفای وی را پذیرفت.

عباس از فیاض خواسته است تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت های خود ادامه دهد.

بنا بر گزارشات خبری، کشورهای غربی از جمله آمریکا تلاش کردند تا جهت رفع اختلافات بین محمود عباس و سلام فیاض آشتی برقرار کنند؛ حتی در این زمینه جان کری وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس به صورت تلفنی گفت گو کرده بود.