درگیری زندانیان با محافظان در زندان گوانتانامو

به گزارشافکارنیوز، این بخشی از اعتراضات و اعتصاب غذای چند هفته‌ای زندانیان به خاطر حبس و اوضاع نامشخص در پایگاه آمریکا در کوبا بود.

" رابرت دورانه "، یکی از مقامات ارتش آمریکا گفت، زندانیان هنگامی با سلاحهای موقتی مانند دسته جارو به محافظان زندان حمله کردند که سربازان به آنجا رسیده بودند تا آنها را از قسمتی از بخش همگانی زندان، به نام اردوگاه شش بیرون کنند. در همین حال محافظان با شلیک چهار گلوله غیرکشنده به آنها پاسخ دادند.

" گرگ جولیان " یکی دیگر از مقامات ارتش آمریکا گفت: اطمینان دارم که به یک بازداشتی آسیب وارد شد اما تلفات حداقل بود و فقط کمی ضرب و شتم وجود داشت.

این رویارویی ها یک روز پس از آن به وقوع پیوست که یک تیم کمیته بین المللی صلیب سرخ به دیدار سه هفته‌ای خود از گوآنتانامو برای ملاقات با زندانیان و تحلیل اوضاع پایان داد.

سیمون اسکورنو، سخنگوی صلیب سرخ گفت: صلیب سرخ تنشهای اخیر و اعتصاب غذا در گوآنتانامو را به دقت و با نگرانی پیگیری می کند. اگر لازم باشد تیمی از صلیب سرخ در روزهای آتی به گوآنتانامو باز خواهد گشت تا با در نظر گرفتن حوادثاخیر وضعیت بازداشت شدگانی را که در اعتصاب غذا هستند، ارزیابی کند.

وی افزود: هم اکنون اسکان بازداشت شدگان در سلولهای انفرادی ما را قادر خواهد ساخت تا آنها را دقیق تر زیر نظر بگیریم.