فساد گسترده مالی و اخلاقی آل سعود آشکار شد

به گزارش افکارنیوز، «جان پرکینز»، مسئول مستقیم عقد قراردادهای بزرگ نفتی آمریکا در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در مصاحبه با شبکه عرب زبان «روسیاالیوم» در مورد فسادهای عجیب و غریب و درخواست های «بی شرمانه» شاهزادگان سعودی برای امضای قراردادهای نفتی اظهارات تکان دهنده ای را بیان داشت.

به گفته «پرکینز» آمریکا پس از مواجه شدن با تحریم فروش نفت در آن دهه دچار بحران بزرگی شد به همین سبب به وی دستور داده شد که با سفر به عربستان و بستن قرارداد با آنها اثر این تحریم ها را خنثی کند.

وی در بخش هایی از مصاحبه مفصل خود با تاکید بر رواج فساد در رده های بالای رژیم آل سعود، گفت: «مسئولان سعودی را با بستن قراردادی در زمینه برق رسانی فریفتیم و توانستیم با نفوذ در میان آنان، ریاض را قانع کنیم در صورت تحریم آمریکا از سوی اوپک، نیاز ناشی از تحریم را جبران کند، در مقابل، آمریکا، استمرار حاکمیت آل سعود بر عربستان را تضمین کند».

این مسئول ارشد اقتصادی آمریکایی خاطر نشان کرد: «برای بستن این قرارداد دچار مشکلات فراوانی شدیم اما در عین این که برخی از اعضای خاندان حاکم مرا «سگ کافر» می خواندند، با این حال موفق شدیم رضایت همه آن ها را برای امضای این قرارداد جلب کنیم. اما از آن جا که امضای چنین قراردادی مستلزم اجماع همه اعضای خانواده حاکم بود، هر یک از آنان را به شیوه ای راضی می کردیم. یکی از اعضای خانواده آل سعود مخالفت کرد و من برای راضی کردن او مجبور شدم به رغم میل خود، به شروط غیراخلاقی او جامه عمل بپوشانم.

پرکینز در ادامه افزود: «این شاهزاده سعودی از من خواست در مقابل پذیرش این قرارداد شرایطی را فراهم کند که در هر بار سفر او به آمریکا، زمینه ارتباطش با یک زن آمریکایی را که از خانواده ای اصیل و محترم(!) باشد، فراهم کنم.»

پركينز در ادامه گفت: هر چند يافتن چنين زني برايم سخت بود اما سرانجام توانستم همسر يك خلبان آمريكايي مرده را براي اين كار قانع كنم و به او مبلغ هنگفتي پيشنهاد كردم كه راضي شد. اين مقام پيشين آمريكايي در پايان مصاحبه تصريح كرد كه آل سعود منافع ملي كشورش را به تضمين بقاي خود و همچنين غربي سازي شهرهاي اين كشور مي فروشد!