دكتر "راشد راشد " تحليلگر و فعال سياسي بحرين كه سابقه ۳۰ سال مبارزه عليه رژيم آل خليفه را دارد گفت: تمامي مردم بحرين اعم از شيعيان و سنيها خواستار تغيير قانون اساسي و سرنگوني رژيم هستند.

*مزدوران آل خلیفه زندانیان سیاسی را مورد تجاوز جنسی قرار داده‌اند

به گزارش فارس، وی به پاره‌ای از جنایات رژیم آل خلیفه علیه معترضان اشاره کرد و گفت: زندانیان سیاسی که چند روز پیش در پی افزایش حجم تظاهرات در بحرین آزاد شدند مستقیما به میدان " الشهداء "[انقلابیون بحرین پس از آنکه رژیم آل خلیفه تعدادی از تظاهرات کنندگان را در میدان اللؤلؤه به خاک و خون کشیدند نام این میدان را به میدان الشهداء تغییر دادند] آمدند و برای عموم مردم تشریح کردند که چه شکنجه‌هایی علیه آنها در زندان‌های رژیم آل خلیفه انجام شده است. آنها گفتند که مزدوران رژیم آل خلیفه در زندان‌ها، بازداشت‌شدگان را مورد تجاوز جنسی قرار داده‌اند.

دکتر راشد راشد در ادامه این مصاحبه گفت که خیزش مردم انقلابی بحرین از روز ۱۴ فوریه آغاز شده است و این خیزش انقلابی در آستانه یک ماهگی است. تمامی خواسته‌ها در تظاهرات مردم، خواسته‌های ملی بوده و شعارها نیز همگی ملی هستند. مردم بحرین قانون اساسی می‌خواهند که خود آن را نوشته‌اند و خواستار نظامی جمهوری هستند.

این تحلیلگر سیاسی بحرین گفت که در آغاز انقلاب مردم، بحرینی‌ها خواسته خود را مبنی بر سرنگونی رژیم آل خلیفه مطرح می‌کردند اما مشخص نبود که پس از سرنگونی چه می‌خواهند اما " حسن مشیمع "[از رهبران سیاسی معارضان بحرینی] گفت که بعد از سرنگونی رژیم آل خلیفه، نظامی جمهوری در بحرین مستقر خواهد شد، نظامی که مردم مسیر سیاسی خود را تعیین خواهند کرد.

*تظاهرات روز جمعه مردم بحرین با نام " جمعه السقوط "

وی گفت که برخی از جریان‌های سیاسی بحرین سطح مطالبات پایینی دارند و فقط خواستار سلطنتی مشروطه هستند اما تمامی مردم خواستار سرنگونی کامل رژیم آل خلیفه هستند.

دکتر راشد راشد گفت که مردم بحرین هر روز در مسیرهایی تظاهرات می‌کنند و تظاهرات هر روز، با هدف و خواسته مشخصی است و تظاهرات روز جمعه با نام " جمعه السقوط " نام گذاری شده است و همگی در تظاهرات روز جمعه شعارهای یکسانی می‌دهند. تظاهرات روز جمعه از میدان اللؤلؤه تا قصر پادشاه بحرین برگزار شد.

* تلاش آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی بحرین

این فعال سیاسی بحرین به توطئه سال‌های اخیر رژیم آل خلیفه در تغییر بافت جمعیتی بحرین اشاره کرد و گفت که بحرین هم اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما جمعیت اصلی بحرین حدود ۷۵۰ هزار نفر است و بقیه این افراد دارای شناسنامه سیاسی هستند. این بدان معناست که رژیم برای تغییر بافت جمعیتی بحرین اقدام به دادن تابعیت به افرادی از دیگر کشورها کرده و این افراد را به مزدور خود تبدیل کرده است.

*مزدورانی که شناسنامه سیاسی دریافت کردند دارای بهترین کارها و مسکن هستند

وی افزود: افرادی که از دیگر کشورها به بحرین آماده و شناسنامه سیاسی دریافت کرده‌اند به مزدوران رژیم تبدیل شده و همین افراد هستند که باعثایجاد بحران بی اعتماد به رژیم آل خلیفه شده‌اند چون دولت تمامی امکانات را برای این افراد فراهم می‌کند حال آنکه تعداد زیادی از جوانان بحرینی بی کارهستند اما افرادی که شناسنامه سیاسی دارند از بهترین کارها و مسکن و حقوق‌های بالایی برخوردار هستند.

دکتر راشد راشد دادن تابعیت سیاسی را از دلایل افزایش حساسیت مردم بحرین به رژیم آل خلیفه دانست و گفت: اگر رژیم آل خلیفه تا این حد به مردم خود اعتماد ندارد که برای محافظت از خود از دیگر کشورها مزدور بیاورد، مردم احساس حقارت و خفقان می کنند.

این فعال سیاسی بحرین یکی دیگر از عوامل افزایش خشم مردم بحرین را سیاست رژیم آل خلیفه در ممانعت مردم از تعیین سرنوشت خود عنوان کرد و گفت: مردم زمانی که می‌بینند نمی توانند سرنوشت خود را تعیین کنند احساس حقارت می‌کنند. مردم بحرین از هرگونه مشارکت سیاسی در کشور خود محرومند حال آنکه بحرینی‌ها خواستار تاثیرگذاری در سرنوشت خود هستند.

وی به بی‌توجهی پادشاه بحرین به خواسته مردم اشاره کرد و گفت: چندی پیش سران گروه‌های معارض درخواست کردند که با پادشاه بحرین دیدار کنند و خواسته‌های خود را مطرح کنند اما پادشاه بحرین به این درخواست اهمیتی نداد. مردم عریضه‌ای را نوشتند و بیش از ۱۲۰ هزار نفر نیز آن را امضا کردند اما باز هم به این عریضه توجهی نشد. همین عوامل سبب شد تا مردم به سوی سرنگونی رژیم حرکت کنند.

دکتر راشد راشد گفت که در ابتدای خیزش انقلابی مردم بحرین که در ۱۴ فوریه آغاز شد شاید هدف این خیزش فقط اصلاحات سیاسی و سرنگونی نخست وزیر بود اما بعد از قتل عام و بی رحمی که با اعتصاب‌کنندگان در میدان شهداء انجام شد که به کشته و مجروح شدن تعدادی از اعتصاب‌کنندگان منتهی شد، سطح مطالبات مردم افزایش یافت و همه مردم خواستار سرنگونی رژیم شده و شعار " ملت خواستار سرنگونی نظام هستند " را سر می‌دهند.

وي افزود كه تعدادي از گروههاي سياسي بحرين مانند الوفاق و حزب "الوطن الديمقراطي " معتقدند كه خواسته سرنگوني رژيم غير واقعي بوده بنابراين موضوع حكومت مشروطه را مطرح كردند و فقط خواستار سرنگوني نخست وزير شدهاند اما جوانان انقلابي ۱۴فوريه قاطعانه خواستار سرنگوني رژيم ال خليفه هستند و شعار "گفتوگو هرگز، تا رژيم سرنگون شود " را سر ميدهند.