به دنبال رویارویی با سوریه نیستیم

به گزارش افکارنیوز، «بنیامین نتانیاهو» می‌گوید اسرائیل به دنبال رویارویی به سوریه نیست، اما در صورتی که احساس کند تسلیحات شیمیایی در حال انتقال به گروه‌های دیگر است، وارد عمل می‌شود.

اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی مدعی‌ وجود ذخایر تسلیحات شیمیایی در سوریه هستند. این کشورهای می‌گویند در صورتی که این تسلیحات به دست گروه‌های تندرو بیافتد، می‌تواند امنیت منطقه را به خطر بیاندازد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ای که با شبکه بی‌بی‌سی داشت، این تسلیحات را «تغییر دهنده بازی در منطقه» توصیف کرد و گفت اسرائیل به انتقال این تسلیحات به گروه‌های تروریستی واکنش نشان می‌دهد.

وی افزود: اسرائیل به دنبال رویارویی نظامی با سوریه نیست، اما برای دفاع از خود در مواقع ضروری آماده‌ایم.

نتانیاهو که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه مارگارت تاچر نخستوزیر اسبق انگلیس به لندن سفر کرده بود، در این مصاحبه از پذیرفتن مسئولیت حمله اسرائیل به یک مرکز تحقیقاتی در اطراف دمشق هم خودداری کرد. چند ماه قبل جنگندههای اسرائیلی با حمله به این مرکز تحقیقاتی موجب کشته شدن چندین تن شدند. با این حال رژیمصهیونیستی با در پیش گرفتن سیاست همیشگی سکوت یعنی نه تائید نه تکذیب، از پذیرفتن مسئولیت این حمله طفره رفته است. با این حال ایهود باراک وزیر جنگ سابق رژیمصهیونیستی در یکی از سخنرانیهایش تلویحا پذیرفت که اسرائیل عامل این حمله بوده است.