به گزارش افکارنیوز، آنچه تا کنون توسط پلیس و مقامات امنیتی تگزاس اعلام شده تخریب ده ها خانه، ساختمان، یک مرگز نگهداری افراد سالخورده و یک مدرسه در نزدیکی این کارخانه کود شیمایی بوده است.

با این همه شبکه خبری سی ان ان مرگ دو نفر در این حادثه و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر را به صورت رسمی تایید کرد.

پیشتر شبکه های خبری یورونیوز، فرانس ۲۴ و خبرگزاری فرانسه از کشته شدن دست کم ۶۰ نفر در این حادثه هولناک که هنوز ماهیت آن مشخص نیست خبر داده اند.

هیچ یک از مقامات آمریکایی تا کنون درباره این حادثه موضع گیری نکرده اند و هنوز مشخص نیست که آیا ارتباطی میان این انفجار و انفجارهای بوستون وجود دارد یا نه؟

آتش سوزی در محل این حادثه که ساعت هفت و پانزده دقیقه شب به وقت محلی رخ داد همچنان ادامه دارد و بی بی سی گزارش داده است که شدت حرارت بقدری بالاست که آتش نشانان هنوز موفق به نزدیک شدن به محوطه کارخانه منفجر شده نیستند. هم اکنون ساکنان خانه های منطقه اطراف محل انفجار تخلیه شده اند. علت تخلیه ساکنان این منطقه این است که یک مخزن دیگر حاوی مواد شیمیایی در این کارخانه وجود دارد که هنوز منفجر نشده است و احتمال آتش گرفتن آن وجود دارد.

آسوشیتدپرس گزارش داده است که صدای این انفجار که اندکی قبل از ساعت هشت شب به وقت محلی در کارخانه وست فرتلایرز West Fertilizer در شهر وست روی داد، تا چهل و پنج مایل (هفتاد و دو کیلومتر) دورتر نیز شنیده شد.