به گزارش افکار نیوز، ائتلاف دولتی احزاب متحده و لیبرال آزاد، از تصویب طرح سبزها و سوسیال‌دموکرات‌ها در مجلس سراسری جلوگیری کرد.

طرح پیشنهادی احزاب سوسیال‌ دموکرات و سبزهای آلمان برای اختصاص سهمیه‌ای ۳۰ درصدی برای زنان در پست‌های مدیریتی، با اکثریت آرای نمایندگان احزاب دولتی به بن‌بست خورد.

مجموع نمایندگان احزاب ائتلافی در مجلس سراسری آلمان ۳۳۰ نفر است که ۳۲۰ نفر از آنها به این طرح رای منفی دادند. به غیر از یک رای ممتنع، کلیه ۲۷۷ نماینده احزاب اپوزیسیون به این طرح رای مثبت دادند. پیش از آغاز رای‌گیری، بحث‌های پرشوری بین موافقان و مخالفان بر سر درستی و نادرستی این لایحه در گرفت.

کریستینا شرودر، وزیر خانواده آلمان(از حزب دموکرات مسیحی) در سخنان خود، اقدام احزاب اپوزیسیون برای ارائه این طرح را ریاکارانه دانست و گفت که در رهبری خود این احزاب نیز زنان جای زیادی اشغال نکرده‌اند. فرانک والتر اشتاین‌مایر، رییس فراکسیون سوسیال‌دموکرات‌ها هم، مخالفت احزاب متحده با سهمیه زنان با وجود تاکید براین امر در برنامه آنها را " دورویی " خواند.

طرح تصویب نشده، مشتمل بر اختصاص سهمیهای ۳۰ درصدی برای رسیدن زنان به پستهای مدیریتی تا سال ۲۰۲۰ بود. این طرح، صورت تغییر یافتهی طرحی است که احزاب دولتی پیش از این ارائه کرده بودند. طبق طرح نخست، دولت آلمان موظف است ساز و کار تحقق سهمیه زنان را در مشاغل مدیریتی در دو مرحله فراهم سازد. نخست در ژانویه سال ۲۰۱۸ با سهیمهای ۲۰ درصدی؛ و سپس در ژانویه سال ۲۰۲۳ با در نظر گرفتن سهمیهای ۴۰ درصدی. این لایحه سال گذشته در شورای فدرال آلمان به تصویب رسید.