تولد نسل جدید بمب‌افکن‌های مخفی روسیه

به گزارشافکانیوز، در نشستی با قانونگذاران روس، ژنرال ویکتور بوندارف فرمانده نیروهای هوایی این کشور گفت که تمام مدارک مرتبط مبنی بر این هستند که به این صنعت اجازه می دهند تا توسعه سیستم هایش را برای هواپیماها آغاز کند.

PAK - DA مادون صوت با بالهای سریع السیر و قدرت های مدارگریزی خود قرار است جانشین ۶۳ ناوگان هوایی خرس Tu - ۹۵ و ۱۳ بمب افکن استراتژیک Tu - ۱۶۰ Blackjack شود.


بنا به RIA Novosti، فرماندگان نیروی هوایی روسیه بر این پافشاری دارند که این نیروهای هوایی با جنگ افزارهای الکترونیکی پیشرفته تجهیز شوند و مجهز به بمب های کروز دوربرد با قابلیت بمب هسته ای جدید باشند و قادر خواهند بود تا سلاح های با قابلیت راهبری از راه دور را حمل کنند.

این هواپیماهای جدید در سال ۲۰۲۰ به مرحله بهره برداری خواهند رسید و اولین بمب افکنشان در سالهایی بین ۲۰۳۰ – ۲۰۲۵ به کار گرفته خواهد شد.

PAK - DA قرار نیست مافوق صوت باشد(حتی با این وجود که احتمالا موشک های مافوق صوت حمل کند) و در این زمینه رقیبی برای نمونه های آمریکایی مثل X - ۵۱, Falcon HTV - ۲ و دیگر برنامه های توسعه یافته مافوق صوت که بنیان سیاست های تهاجمی آمریکا را بر آن گذاشته اند نخواهد بود.

بمب افكن نسل ششم بدون سر نشینی كه بر اساس PAK-DA ساخته خواهد شد، در حدود سالهایی بین ۲۰۵۰ - ۲۰۴۰ عرضه خواهند شد.