گسترش پدیده آوارگی در انگلیس

به گزارش افکارنیوز، جدیدترین گزارش تعدادی از سازمان های خیریه در انگلیس که امور آوارگان را پیگیری می کنند نشان می دهد اخیرا تعداد آوارگان در خیابان های لندن به سبب سیاست های ریاضت اقتصادی دولت که مسکن و غذا را تحت تاثیر قرار داده، به میزان چهل و سه درصد افزایش یافته است. این در حالیست که پیش بینی می شود مشکلات آوارگان اعم از مشکلات رفتاری و جرم و جنایت نیز افزایش پیدا کند.
عزه الزفتاوی خبرنگار این شبکه در لندن در گزارشی در این باره گفت: هنگام روز جاذبه های گردشگری لندن و جنبش و جوش مردم و شلوغی خیابان های آن به چشم می خورد اما شبهای لندن چهره دیگری از این شهر را به نمایش می گذارد که مهترین ویژگی آن را آوارگان و افراد کارتن خواب تشکیل می دهد.
در ادامه آمده است: گزارش جدید برخی سازمان های خیریه در انگلیس نشان می دهد شمار آوارگان در انگلیس بیست و سه درصد و در لندن چهل و سه درصد افزایش یافته است و تعداد آنها به شش هزار نفر نزدیک می شود. این گزارش سیاست های ریاضت اقتصادی دولت را عامل اصلی گسترش پدیده آوارگی می داند.
شاپیر رضوی کارشناس سیاسی گفت: این که در شهری مردم در خیابان می خوابند نشان دهنده این است که سیاستمداران عادل نیستند. دولت انگلیس مالیات ثروتمندان را کاهش داده است و مردم را از کمک های اساسی و مستمری بازنشستگی محروم کرده است. این دولت به طبقه فقرا هیچ توجهی نمی کند.
در ادامه گزارش آمده است: شماری از افراد شب ها به صورت داوطلبانه مواد غذایی بین آوارگان توزیع می کنند. بسیاری از آوارگان از حضور در برابر دوربین رسانه ها خودداری می کنند و همه دغدغه آنها پیدا کردن چیزی برای رفع گرسنگی است.
خبرنگار افزود: در گزارش سازمان هاي خيريه انگليسي درباره افزايش مشکلات آوارگان از جمله مشکلات عقلي و رفتارهاي ناشايست اجتماعي و جرم جنايت هشدار داده شده است.