اسد: وضعیت سوریه بهتر از پیش است

به گزارشافکارنیوز، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از احزاب و شخصیت‌های ملی لبنان، در خصوص آخرین تحولات کشورهای عربی و منطقه و نیز اوضاع سوریه و لبنان با آنها گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد: به یمن ایستادگی‌های ملت سوریه و حمایت آنها از ارتش شجاع خود، اوضاع از قبل بهتر شده است.

وی تاکید کرد: دیگر هیچ فرصتی برای سازش با گروه‌های تروریست تکفیری وجود ندارد و سوریه با عزم و اراده در برابر همه اشکال تروریسم ایستادگی می‌کند و این همزمان با ادامه اقدامات دولت سوریه برای اجرای برنامه‌های سیاسی در جهت حل بحران است.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه عنوان داشت: اعتلای لبنان با قدرتمند بودن این کشور ممکن می‌شود نه با ضعف آن و بی نیازی لبنان و سوریه و تنوع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این دو، قدرت آنها را در رویارویی با جنگ روانی که همه کشورهای منطقه با آن روبه رو هستند افزایش داده است و این دو کشور قادرند طرح‌های کشورهای خارجی را خنثی کنند؛ طرح‌هایی که تلاش دارد " سایکس پیکو " جدیدی را در منطقه ایجاد کند که به وسیله آن منطقه خاورمیانه بر اساس گرایش‌های طائفه‌ای، مذهبی و عرقی تکه تکه شود.

سایکس پیکو، توافقنامه سری میان انگلیس، فرانسه و امپراتوری روسیه بود که بر اساس آن تصمیم گرفته شد پس از سرنگونی امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول، قلمرو این امپراتوری میان کشورهای مذکور تقسیم شود.

اسد همچنین تاکید کرد: چیزی که در حال حاضر کشورهای عربی شاهد آن هستند تاکیدی است بر نیاز به افکار و طرح‌هایی برای وحدت بیشتر در جامعه و باید اعلام کنم که سوریه و لبنان همواره نقشی منحصر به فرد در ایجاد و تقویت چنین افکاری به ویژه از طریق احزاب ملی و عربی داشته‌اند و این مساله در گسترش و تقویت احساسات قومی عربی نقش چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا از این نقش برای رویارویی با تلاش‌ها در تقسیم منطقه خاورمیانه و تفرقه‌هایی که با آن رو به رو هستیم استفاده کنیم.

اعضای هیات‌های لبنانی حاضر در این دیدار نیز به نوبه خود پایبندی لبنان به گزینه مقاومت را تحسین کرده و اعلام کردند: آنچه امروز سوریه با آن رو به روست توطئه‌ای است که نه تنها سوریه بلکه همه کشورهای عربی را هدف قرار داده و همه ملت‌های عرب باید برای به شکست کشاندن توطئه‌هایی که نقش قومی و مذهبی سوریه را هدف قرار داده، کمک کنند.

هیات لبنانی همچنین تاکید کرد: سوریه همواره مرکز مقاومت باقی خواهد ماند.