به گزارشافکارنیوز، روز گذشته، هزاران نفر از مسئولان کنترل ترافیک هوایی در سراسر آمریکا مجبور شدند به دلیل کاهش بودجه فدرال آمریکا که در نتیجه کاهش بودجه فدرال رخ داده بود، کار خود را ترک کنند.

به دنبال این رخداد و نبود مسئولان کنترل ترافیک هوایی، اداره هوانوردی فدرال(FAA)، روز دوشنبه به وقت محلی پروازهای هواپیماها در سراسر آمریکا را به تعویق بیاندازند زیرا به اندازه کافی کارمند کنترل ترافیک هوایی برای نظارت بر راهروهای پرترافیک هوایی وجود نداشت.

بر اساس این گزارش، این رخداد در نتیجه عدم توافق کنگره و کاخ سفید در خصوص طرح طولانی مدت کاهش کسری بودجه به وجود آمده است.

این تأخیرها در برخی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آمریکا منجر شد تا بسیاری از پروازها به نیویورک، بالتیمور و واشنگتن در حدود دو ساعت متوقف شود.

صبح دوشنبه، این تأخیر به اندازه‌ای بد بود که مسافران در چندین پرواز واشنگتن به نیویورک با قطار زودتر از هواپیما به مقصد خود می‌رسیدند.

بر اساس این گزارش، تقریباً یک سوم پروازها در فرودگاه «لاگاردیا» نیویورک که قرار بود قبل از ۱۵:۰۰ دوشنبه پرواز داشته باشند، با تأخیر ۱۵ دقیقه‌ای با بیشتر روبرو بودند.

روز ۱۵ آوریل، تنها ۶ درصد از پروازهای لاگاردیا تأخیر داشتند. وضعیت مشابهی در فرودگاه ملی «ریگان» واشنگتن و فیلادلفیا بود به طوریکه ۲۰ درصد از پروازها تأخیر داشتند.

کاهش بودجه بخش کنترل ترافیک هوایی شامل کاهش ۱۰ درصدی کارکنان این شرکت است که از روز یکشنبه به اجرا درآمد و تا اوایل صبح روز دوشنبه این کاهش ۱۰ درصدی به طور کامل اجرا نشد.