رسانه های رژیم اشغالگر در نخستین روزهای انقلاب لیبی ، آن را به وقایع مصر و تونس تشبیه کردند.

به گزارش شبکه العالم، اما، واژه های انقلابی برای انقلاب مردم لیبی به سرعت از ادبیات رسانه های صهیونیستی حذف شد و عبارت هایی نظیر جنگ داخلی جایگزین آنها شد، انقلابیون شورشی خوانده شدند و بهار دموکراسی که مردم لیبی بدنبال تحقق آن هستند، به نگرانی از قدرت گرفتن القاعده در شهر بنغازی تبدیل شد!

رسانه های رژیم صهیونیستی بویژه پس از قدرت گرفتن دوباره نیروهای قذافی در برخی از پایگاه های آزاد شده توسط انقلابیون، جلاد و قربانی را یکسان دانسته و حقایق درباره جنایت ها و نسل کشی را حذف کردند.

رسوایی رسانه های اسرائیلی

مواضع رسانه های رژیم صهیونیستی درباره انقلاب مردم لیبی، موجب رسوایی این رژیم در اتخاذ مواضعی همسو با رژیم قذافی که در راستای منافع سیاسی و امنیتی این رژیم اشغالگر است، می باشد.

پیش از این هم برخی مقامات رژیم اشغالگر با ادعای اینکه حوادثلیبی ممکن است موجب ایجاد خلا قدرت و قدرت گرفتن القاعده در لیبی شود، درباره اوضاع این کشور اظهار نگرانی می کردند.

مقامات رژیم صهیونیستی در سخنانی ادعا می کردند که آمریکا و اروپا نمی توانند، افتادن لیبی در دست افراد خطرناک را تحمل کنند، چرا که لیبی با توجه به نزدیک بودن به اروپا و ثروتهای نفتی، در جایگاه بسیار حساسی قرار دارد.

ناظران معتقدند که رژیم اشغالگر در تلاش است تا زمینه ای را برای ترسیم دوباره سیاست آمریکا همسو با اهداف سیاسی این رژیم در منطقه و بازسازی قدرت آمریکا فراهم کند، تا برای اوضاع آینده و متزلزل شدن اوضاع اردن، بحرین و عربستان آماده شود.

سرنوشت قذافی

روزنامه موسوم به " اسراییل الیوم " در همین راستا به نقل از " بوعز بوسمط " روزنامه نگار صهیونیست مدعی شد که قذافی سرنوشتی مانند صدام حسین نخواهد داشت و رژیم او باقی خواهد ماند.

بوسمط در نهایت خوش بینی که بیانگر آرزوی پنهان رژیم اشغالگر است، پیش بینی کرد که رژیم قذافی در لیبی باقی بماند و این کشور بین قذافی و مخالفان او تقسیم می شود.

سفر خبرنگار صهیونیست به طرابلس بدون ویزا

روزنامه صهیونیستی " یدیعوت احرونوت " هم از چند روز قبل خبرنگار نظامی خود " رون بن یشای " را به لیبی اعزام کرده است تا رویدادها را برای این روزنامه از مرکز شهر طرابلس گزارش کند.

این گزارشگر صهیونیست قطعا از قلب پایتخت لیبی مواضع و گرایش های قذافی و مزدورانش را گزارش خواهد کرد.

این روزنامه فاش کرد که خبرنگارش از طریق لندن و حتی بدون اخذ ویزا به طرابلس سفر کرده است.

این سفر همزمان با تصمیم " سیف الاسلام " فرزند قذافی برای دعوت از روزنامه نگاران خارجی که خواستار پوشش خبرهای لیبی همسو با دیدگاه های رژیم قذافی هستند، صورت گرفته است.

منافع و نگرانی ها

ناظران تاکید دارند که پوشش خبرهای لیبی در رسانه های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بشدت متحول شده است، به صورتی که اکنون این رسانه ها مانند بیشتر رسانه های جهان از رژیم قذافی حمایت می کنند و این امر بیانگر منافع نزدیک این رژیم با قذافی است.

رسانه های رژیم اشغالگر در آغاز تحولات لیبی، از پایان نزدیک رژیم قذافی خبر می دادند اما پس از آنکه قذافی رویدادهای کشورش را به القاعده مرتبط کرد و آن را با حضور حماس در غزه مقایسه کرد، رسانه های صهیونیستی نحوه پوشش خبرهای لیبی را تغییر دادند و مواضعی همسو با رژیم قذافی در پیش گرفتند.

در همین راستا اعزام خبرنگاران زبده ای مانند یشای به طرابلس برای گزارش رویدادهای لیبی از زبان رژیم قذافی، تایید کننده این همنوایی است.

از سوی دیگر ناظران معتقدند این همنوایی بیانگر نگرانی رژیم اشغالگر از ادامه انقلاب ها و گسترش آنها در دیگر کشورهای عربی است.

از این رو رژیم اشغالگر باقی ماندن قذافی در قدرت را در توقف این انقلاب ها و کاهش نگرانی های صهیونیست ها، تاثیر گذار می داند.