به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تيوي، نيروهاي پليس يمن در شهر صنعا پايتخت اين کشور به سوي تظاهرکنندگان گلولههاي جنگي و گاز اشکآور شليک کردهاند.

بر اساس این گزارش حال برخی از مجروحان این حادثه بسیار وخیم گزارش شده است.

دور جدید سرکوب تظاهرکنندگان در یمن درحالی صورت گرفت که سازمان‌ملل استفاده مفرط از خشونت و زور را علیه تظاهرکنندگان صلح‌طلب مخالف دولت یمن محکوم کرده بود. بان کی‌مون دبیر کل سازمان‌ملل نیز از اعمال خشونت در یمن به شدت ابراز نگرانی کرده است.

علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن متعهد شده است که قانون اساسی جدیدی را که بر اساس آن، قدرت از رئیس‌جمهور به یک پارلمان منتخب تفویض شود، تصویب کند. این درحالی است که تظاهرکنندگان اعلام کرده‌اند که این تغییرات کافی نیست و به همین دلیل به تظاهرات خود تا زمان استعفای صالح ادامه خواهند داد.

نیروهای امنیتی یمن در تظاهرات روز شنبه(۲۱ اسفند) به سوی تظاهرکنندگان گلوله‌های جنگی شلیک کردند که طی این درگیری دست‌کم ۷ تظاهرکننده از جمله یک پسربچه کشته و صدها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

پزشکان گفته‌اند دو نفر از مجروحان تظاهرات روز یکشنبه(۲۲ اسفند) که در شهر بندری عدن از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند، در پی شدت جراحات وارده، کشته شدند. چهار نفر دیگر از مجروحان نیز در شرایط وخیمی به سر می‌برند. انتظار می‌رود شمار تلفات این درگیری‌ها باز هم افزایش یابد.

پزشکان همچنین خاطرنشان کردند که پلیس از گازهای سمی فلج کننده اعصاب و سیستم تنفسی که منجربه اسپاسم‌های عضلانی می‌شود، استفاده می‌کند.

منابع محلی نیز گزارش دادند که کپسول‌های گاز سمی که نیروهای امنیتی یمن علیه تظاهرکنندگان تجمع کننده در یکی از میادین شهر صنعا از تاریخ ۲۱ فوریه تا کنون استفاده کرده‌اند را امریکا در اختیار نیروهای پلیس این کشور قرار داده است.

گفته می‌شود که نیروهای پلیس با استفاده از گاز اعصاب، سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان در میدان دانشگاه صنعا داشته‌اند. مردم توانسته‌اند کپسول‌های خالی این گازهای اعصاب را به دست بیاورند که روی آن‌ها برچسب " ساخت امریکا " دیده می‌شود.

از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتي در يمن، تا کنون دهها تظاهرکننده طي درگيري با نيروهاي امنيتي و يا طرفداران صالح که مسلح به چاقو و باتون هستند، کشته و هزاران نفر ديگر نيز مجروح شدهاند.