پ. ک. ک ۱۵ اردیبهشت خروج خود را از ترکیه آغاز می‌کند

به گزارش افکارنیوز، شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: حزب کارگران کردستان ترکیه(پ. ک. ک) اعلام کرد که نیروهای این حزب از پنج ماه مه(۱۵ اردیبهشت) خروج خود را از خاک ترکیه آغاز می‌کند و شبه نظامیان این حزب به کوهستان‌های قندیل واقع در خاک عراق منتقل می‌شوند.

عبدالله اوجالان، رهبر حزب پ. ک. ک پیشتر با سازمان اطلاعات ترکیه به توافق رسیده بود که در مقابل بخشش اعضای این حزب از سوی دولت آنکارا و دستیابی کردها به حقوق سیاسی و اجتماعی مناسب، خاک ترکیه را ترک کنند.

این تصمیم را یکی از اعضای پ. ک. ک با حضور دو فرمانده ارشد این گروه اعلام کرد که نشان می‌دهد این بار میان فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی پ. ک. ک توافق کامل وجود دارد تا دستورات اوجالان اجرا شود.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیز تاکید کرد: ارتش، گروه‌های وابسته به کردها را اگر سلاح‌هایشان را بر زمین بگذارند تحت پیگرد قرار نمی‌دهد.

خلیل اوزجان، یکی از اعضای حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه نیز در این خصوص عنوان داشت: روند صلحی که در حال حاضر در دست اجرا است و نیز خروج نیروهای پ. ک. ک از اراضی ترکیه، خواسته‌ای ملی جهت تحقق صلح و ثبات است.

پیشتر دولت ترکیه و پ.ک.ک در خصوص خروج نیروهای این کشور توافق کردند. این در حالیست که رئیس این حزب با درخواست ترکیه مبنی بر زمین گذاشتن سلاح از سوی کردها مخالفت کرد.