عراق بر سر یک چهارراهی قرار دارد

به گزارش افکارنیوز، روزنامه بحرینی " الوسط " نوشت: نماینده دبیرکل سازمان ملل در بغداد با بیان اینکه عراق بر سر یک چهارراهی قرار دارد، گفت: در صورتی که دولت نوری المالکی تدابیر فوری و قاطع برای توقف گسترش درگیری‌ها و خشونت اتخاذ نکند، حرکت این کشور به مکان نامعلوم ادامه خواهد داشت.
مارتین کوپلر در ادامه افزود: مسئولان عراقی در کنترل امور کشور مسئولیتی تاریخی را بر عهده دارند و از همه رهبران دینی و سیاسی این کشور می خواهم برای برقراری صلح و پایان دادن به خشونت و درگیری ها اقداماتی را به کار بگیرند.
نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق پس از درگیری های سه ماه گذشته در مخالفان دولت با نیروهای امنیتی در استان الانبار از همه جریان‌های سیاسی عراقی خواست تا پای میز مذاکره بنشینند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق گفت: سازمان ملل متحد با قدرت از قرار گرفتن مرقد امام علی(ع) در فهرست میراثجهانی مورد حمایت یونسکو حمایت می‌کند.
نماینده ویژه سازمان ملل در عراق چندی پیش با ابراز تاسف از عدم پیشرفت در روند انتقال عناصر منافقین از اردوگاه ' اشرف ' در استان دیالی به پایگاه ' لیبرتی ' سابق در بغداد، درباره تمام شدن صبر عراق در قبال این موضوع هشدار داد.
مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین چندی پیش در نامهای به مقامات سازمان ملل، از آنها خواست تا 'مارتین کوپلر'، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق را از سمتش برکنار و 'شخص بیطرف دیگری' را جایگزین وی کنند.