به گزارشافکارنیوز، جوهر سارنایف، متهم انفجارهای تروریستی هفته گذشته بوستون که با ضرب گلوله پلیس به گردنش در بیمارستان بستری شده بود، دیروز از بیمارستان به زندان منتقل شد. براساس این گزارش، «سارنایف» ۱۹ ساله چچنی تبار به یک زندان فدرال که دارای امکانات ویژه حفاظتی است منتقل شده است.

مقامات امنیتی آمریکا هدف از چنین انتقالی را «تأمین امکانات ویژه درمانی» برای وی عنوان می کنند. سارنایف که شهروند آمریکایی چچنی تبار است هنگام دستگیری به شدت مجروح شد طوری که قادر به تکلم نیست.

شلیک ۴۰ گلوله به این نوجوان ۱۹ ساله از سوی پلیس اقدام تأمل برانگیزی است که هنوز اف بی آی پاسخ قانع کننده ای به آن نداده است. در همین رابطه شهردار نیویورک نیز اظهار داشت، بازجویی های به عمل آمده از تنها متهم باقی مانده نشان می دهد، «جوهر» به همراه برادر بزرگترش «تیمور لنگ» ۲۶ ساله که کشته شد، قصد انجام یک حمله تروریستی دیگر در نیویورک را داشتند اما موفق نشدند.

به گفته این مقام آمریکایی، این دو برادر قصد داشتند با خودرویی که آن را سرقت کرده بودند میدان اصلی شهر نیویورک را منفجر کنند اما به دلیل تمام شدن بنزین خودروی شان موفق به انجام آن نشده اند!

گفتنی است، از زمان وقوع انفجارهای بوستون که سه کشته و ۱۷۶ مجروح برجای گذاشت، موضع گیری های مختلفی از این حادثه شده است. چندی پیش خبرهایی در برخی رسانه های بین المللی منتشر شد که نشان می داد دولت آمریکا پشت این انفجارهاست. طرفداران این تحلیل به تصاویر به دست آمده از هک شدن حساب کاربری شبکه خبری «سی بی اس نیوز» در توئیتر استناد می کنند.

در اين تصاوير دو مأمور امنيتي آمريكا با كلاه و لوازم خاصي در صحنه حضور دارند. گفته مي شود دقيقاً همان نشانه هايي كه برادران سارنايف را به متهم اصلي اين انفجارها بدل كرد، در اين دو مأمور نيز وجود دارد.