پرس تی وی لحظاتی پیش گزارش داد که انقلابيون روز دوشنبه (۲۳ اسفند) کنترل شهر الجوف در شمالشرقي يمن را به دست گرفتند.

همچنین انقلابیون کنترل شهر مأرب در شرق صنعا، پایتخت یمن را که در آن چندین میدان نفت و گاز توسط شرکت‌های بین‌المللی اداره می‌شود، از دست نیروهای دولتی خارج کرده‌اند.

پیش‎تر گزارش‌ها از حمله به سوی احمد ناجی الزیدی، فرماندار مأب و مجروح شدن وی در جریان یکی از اعتراض‎های ضد دولتی خبر داده بودند. وی در حال حاضر تحت درمان است.

از سوی دیگر یکی از بزرگ‌ترین فدراسیون‌های قبیله‌ای یمن به نام بقیل به صفوف مخالفان رژیم یمن پیوسته است.

در همین حال، دو تن از افسران ارشد یمن نیز در کنار مخالفان رژیم این کشور قرار گرفته‌اند.

هم‌زمان با گسترش تظاهرات ‌ضد دولتی در یمن، پلیس این کشور روز دوشنبه(۲۳ اسفند) به سوی تظاهرکنندگان آتش گشود که بر اثر آن دست‌کم ۴۰ نفر زخمی شدند.

بنا بر گزارش مقامات یمنی، درگیری‌ها میان نیروهای پلیس و معترضان مخالف دولت زمانی افزایش یافت که ۸ تن از تظاهرکنندگان در جریان تظاهرات تعطیلات پایان هفته گذشته، کشته شدند.

همچنین نیروهای پلیس یمن در دانشگاه شهر صنعا پایتخت این کشور از روی بام منازل به سوی تظاهرکنندگانی که در محوطه این دانشگاه تحصن کرده بودند، گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتی در یمن، تا کنون ده‎ها معترض در درگیری با نیروهای امنیتی و یا طرفداران علی عبدالله صالح رئیس جمهور این کشور که مسلح به چاقو و باتون هستند، کشته و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

تظاهرکنندگان خواستار سرنگوني حکومت ۳۲ ساله علي عبدالله صالح هستند.