استفاده پلیس ترکیه از گاز اشک‌آور در روز کارگر

به گزارش افکارنیوز، پلیس ضد شورش ترکیه در اول ماه «می» که روز کارگر است مقابل تظاهرات کنندگان که در تلاش برای رسیدن به میدان «تقسیم» استانبول بودند از ماشین آب پاش و گازهای اشک آور استفاده کرد.

گروه های حاضر نوشته ها و شعارهایی با عنوان «زنده باد روز کارگر» را در روز اول ماه می «روز بین المللی کارگر» در دست داشتند و در حالی که در تلاش برای رسیدن به میدان تقسیم در استانبول بودند با استفاده از خودروهای آب پاش و گازهای اشک آور متفرق شدند.

دو تن از افسران پلیس در این درگیری‌ها زخمی شدند و این در حالی است که حدود ۲۰ نفر از معترضان توسط نیروهای پلیس دستیگر شدند.

استانبول در حال حاضر به حالت تعطیل درآمده و ترافیک در این شهر محدود شده و حمل و نقل عمومی به طرف میدان تقسیم از جمله مترو و مترو اتوبوس متوقف شده است و همچنین حرکت کشتی‌های خدماتی که بخش اروپایی را به بخش آسیایی متصل می‌کنند به حالت تعلیق درآمده است.

«حسین آونی موتلو» شهردار استانبول در مصاحبه با سی ان ان گفت‌: «ما انتظار داشتیم که روز اول ماه می مشکل ساز شود و به راحتی قابل کنترل باشد.»

استانداری استانبول به اتحادیه های تجاری و گروهای جوانان اجازه شرکت در تظاهرات میدان تقسیم را با توجه به حجم عظیم اعتراضات نداد، ولی اتحادیه ها و گروه‌های جوانان معتقدند که میدان تقسیم محلی تاریخی برای فعالیت های روز کارگر است و آنها این حق را برای خود قائل هستند که در آنجا حاضر شوند.



گروهای جوانان با نوشته ها و پوسترهایی که روی آنها نوشته شده بود خشم خود را به تقسیم بیاورید حاضر شدند.