به گزارشافکارنیوز، " پیتر استفان " مامور دفن جنازه تیمور لنگ که از سوی خانواده او مامور به انجام مراسم تدفین شده است می گوید هیچ یک از قبرستان های ماساچوست برای دفن وی قبر نمی دهند.

وی با انتقاد از این اقدام قبرستان ها می افزاید: " من چه کنم آیا می توانم قبل از دفن گناه گناهکاران را از آنها جدا کنم؟ نه! "

وی می افزاید: حتی برای منفورترین آدمها در تاریخ آمریکا و افرادی مثل " لی هاروی آزوالد "(ضارب کندی) و تیموتی مک وی(بمبگذار شهر اوکلاهما در سال ۱۹۹۵) هم در نهایت قبری پیدا شد و دفن شدند.

استفان با اشاره به اینکه حق هر کسی است که دفن شود و من نمی توانم بگویم این جنازه را دفن می کنم و آن جنازه را نه! افزود که از مقامات شهر کمبریج درخواست کرده است که اجازه دهد جسد تیمورلنگ در قبرستان این شهر دفن شود، اما مقامات این شهر گفته اند که پیشتر هم به خانواده سارنایف گفته اند که آرامش موجود در این شهر را تحت الشعاع دفن جسد تیمورلنگ قرار ندهند.

مادر تیمورلنگ خواستار بازگرداندن جنازه وی به داغستان شده است اما در نهایت خانواده سارنایف تصمیم گرفتند جنازه او را برای دفن به پیتر استفان بسپارند.

جنازه تیمورلنگ هم اکنون در مرکز نگهداری اجساد شهر " ورسستر " ایالت ماساچوست قرار دارد و این در حالی است که روزانه دهها نفر از معترضان در مقابل این مرکز جمع می شوند و با سر دادن شعارهایی علیه سارنایف و اقدام تروریستی او خواستار انتقال جسد او از این محل می شوند.

تیمورلنگ سارنایف و برادر ۱۹ ساله او " جوهر " که هم اکنون به صورت مجروح در بازداشت قرار دارد مظنونان اصلی حادثه بمبگذاری یک ماه پیش در مراسم دو ماراتن سالانه در شهر بوستون آمریکا هستند که سه کشته و دستکم بیش از ۱۸۰ مجروح بر جای گذاشت.

تیمورلنگ در جریان درگیری با ماموران پلیس آمریکا به هنگام دستگیری کشته شد و برادر کوچک او از محل گریخت و دو روز بعد در یک خانه در شهر کوچک واتر تاون در حومه بوستون و در حالی که در اثر درگیری با ماموران پلیس از ناحیه گلو مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود ، دستگیر شد.