کمک‌ به مخالفان سوری را افزایش دادیم

به گزارشافکارنیوز، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که واشنگتن کمک‌های خود به معارضان مسلح سوری را افزایش داده و در عین حال به حمایت از آنها ادامه می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه مدعی شد که تعامل و رفتار نظام سوریه و رئیس جمهوری آن نشان داده است که حمایت‌های روسیه از آن به نتایج قابل قبولی منتهی نخواهد شد.

کارنی گفت: پیشتر اعلام کرده بودیم که باید درباره سوریه به یک راه حل سیاسی دست یابیم و این بدین معناست که «بشار اسد»، رئیس جمهوری این کشور باید از قدرت کناره‌ گیری کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت که به مصلحت منطقه است که از اسد خلاص شود.

سخنگوی کاخ سفید با متوسل شدن به این دستاویز که نظام سوریه میزان و سطح خشونت‌ها در این کشور را افزایش داده است، تاکید کرد که واشنگتن کمک‌های خود به معارضان سوری را افزایش داده است.

جی کارنی در ادامه افزود: کشور متبوعش افزون بر افزایش کمک‌هایش به معارضان سوری به حمایت خود از آنها ادامه خواهد داد.

سخنگوی کاخ سفید از نظام سوریه خواست که از کمیته بین المللی تحقیق در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه حمایت کند.

اما در خصوص تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه که بامداد یک‌شنبه هفته جاری صورت گرفت گفت که سوریه باید پیش از اتخاذ هرگونه موضعی در قبال حملات اسرائیل به این کشور جانب احتیاط را مد نظر قرار دهد و هیچ‌گاه جانب احتیاط در تعامل با اسرائیل را از دست ندهد.

امریکا از جمله کشورهایی است که تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب سوریه را محکوم نکرد. این تجاوز با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شده و بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی خواهان واکنش دمشق به این حملات شدهاند.