دبيرکل حزبالله لبنان ميگويد منافع امريکا به علت جنبشهاي مردمي اخير در خاورميانه و شمال آفريقا به خطر افتاده است.

به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی، سید حسن نصرالله روز شنبه(۲۸ اسفند) طی سخنرانی اظهار داشت، " هرگاه امریکایی‌ها با درگیری‌های مواجه می‌شوند که منافع آن‌ها را به خطر می‌اندازد و یا تاثیر منفی بر این منافع می‌گذارد، فوری وارد عمل شده و از رژیم‌ها می‌خواهند که ضمن کناره­گیری از شکست‌ها عبرت بگیرند. "

وی افزود: " این درحالی است که امریکایی‌ها همیشه عوام فریبی کرده و می‌خواهند بگویند که تنها کشوری هستند که به مردم فکر می‌کنند. "

دبیرکل حزب‌الله در عین حال هشدار داد، این گونه رفتارها " با امید کمک و یا فریب مردم … تنها برای بازگرداندن آن‌ها به خانه‌هایشان بدون دست‌یابی به خواسته‌های انقلابی " انجام می‌شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: " این رژیم‌ها مخلوق امریکا هستند و برای ده‌ها سال تحت حمایت واشنگتن حکمرانی کرده ‌و با حمایت امریکا پروار شده‌اند، آن­ها حتی این گونه قدرت‌آزمایی علیه مردم را از امریکا دریافت کرده­اند. "

وی تصریح کرد: " بنابراین مقامات امریکایی در جنایاتی که این رژیم‌ها مرتکب می‌شوند شریک هستند. "

دبیرکل حزب‌الله هم‌چنین هرگونه ادعا مبنی بر دخالت­ و تحریک خارجی در جنبش­های مردمی اخیر در کشورهای عربی را رد و تاکید کرد، " این خیزش‌ها خودجوش و مردمی هستند. "

سخنان سيد حسن نصرالله به انقلابهاي تونس و مصر اشاره دارد که به آغاز خيزشهاي مردمي در کشورهاي استبدادي مورد حمايت امريکا همچون بحرين، يمن، اردن در خاورميانه و نيز ليبي در شمال افريقا منجر شده است.