شهر بنغازي که تا کنون تحت کنترل انقلابيون ليبي بوده اکنون با نقض آتش بس هدف حملات شديد نيروهاي حامي حاکم ليبي قرار گرفته است.


به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی، نیروهای حامی معمر قذافی از شرق و غرب در سنگرهای نیروهای انقلابی رخنه کرده‌اند و در حالی‎که از سوی جنگنده‌های این رژیم پشتیبانی می‌شدند، وارد بنغازی شده‎اند.

بر اساس خبرهای رسیده، یک جنگنده رژیم لیبی نیز هدف حمله انقلابیون قرار گرفته و منهدم شده است. نیروهای انقلابی لیبی می‌گویند، نیروهای غربی با وجود وعده‌هایی که درباره کمک به انقلابیون داده بودند، هنوز وارد عمل نشده‌اند.

این در حالی است که، شماری از کشورهای غربی اعلام کرده‌اند، در حال آماده‌شدن برای حمله نظامی به لیبی هستند. امریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که آماده مشارکت در هرگونه اقدام نظامی علیه لیبی هستند.

حملات نیروهای رژیم لیبی به انقلابیون مستقر در شهر بنغازی در حالی صورت گرفته است که موسی کوسا وزیر خارجه رژیم قذافی جمعه(۲۷ اسفند) مدعی شده بود رژیم لیبی، به زودی همه اقدامات نظامی علیه انقلابیون را در نقاط مختلف کشور متوقف می‌کند.

در حالی که حملات نیروهای قذافی به انقلابیون گسترش یافته است، شمار زیادی از ساکنان بنغازی در تلاش برای فرار از این شهر هستند.

بر اساس گزارش گروههاي فعال حقوق بشر، از آغاز خيزش مردمي ليبي و آغاز درگيريهاي خونين بين نيروهاي دولتي و انقلابيون، تاکنون بيش از شش هزار نفر جان خود را از دست دادهاند.