به گزارش افکارنیوز، شبکه العالم اظهار کرد: شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر پیگرد فعالان حقوقی و مانع تراشی برای تاسیس سازمان‌های مستقل حقوق بشری در عربستان سعودی را محکوم کرد و افزود: رژیم آل سعود با وارد کردن اتهامات واهی فعالان حقوق بشر را بازداشت و محاکمه می‌کند.

چندی پیش دادستان کل ریاض، ۴ نفر از اعضای هیئت موسس جمعیت حقوق بشر " اتحاد " را فرا خواند؛ موسسان اتحاد پس از اینکه مسئولان سعودی از اعطای مجوز به آنها طفره رفتند، در سوم آوریل ۲۰۱۳ تاسیس این جمعیت را اعلام کردند.

این افراد، عبدالله مهدی، محمد عید العتیبی، عبدالله فیصل الحربی ومحمد عبدالله العتیبی، از اواخر آوریل تا ششم ماه می ۲۰۱۳ چندین بار به دادستانی فرا خوانده شدند.

اتهام این افراد تاسیس جمعیت حقوقی بدون مجوز است و دقیقا با اتهامات موسسان جمعیت حقوقی " حسم "(جمعیت حقوق مدنی و سیاسی در عربستان) یعنی شیخ سلیمان الرشودی، دکتر محمد القحطانی، دکتر عبدالله الحامد یکی است.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر اعلام کرد: عربستان سعودی مانعی در برابر هر گونه تحول دموکراتیک در منطقه به شمار می رود و از هرگونه تحرکات مردمی با هدف مطالبه حق آزادی بیان و آزادی احزاب جلوگیری می کند.

این شبکه می افزاید: هدف حملات اخیر علیه فعالان حقوق بشری در عربستان جلوگیری از تشکیل سازمان های حقوقی مستقل بوده است.

شبکه عربی حقوق بشر، ادامه پیگرد فعالان حقوقی در عربستان را نشان دهنده بی توجهی مقام های آل سعود به مطالبات حقوق بشری مردم دانست و تاکید کرد که در سایه سکوت سنگین و شرم آور جامعه بین الملل هر روز بیشتر از قبل شاهد نقض حقوق بشر در این کشور هستیم.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال و نیم پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.