درياسالار مايک مولن، فرمانده ستاد مشترک ارتش امريکا اذعان کرده است که حمله نظامي خارجي به ليبي، ميتواند به بنبست ختم شود.
به گزارش پرس تی وی، مولن روز یکشنبه(۲۹ اسفند) در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت، عملیات نظامی غرب علیه معمر قذافی دیکتاتور لیبی، ممکن است که به بن‌بست ختم شود. مولن افزود، پایان حمله نظامی به لیبی بسیار نامشخص است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که نیروهای امریکایی و اروپایی حملات هوایی و دریایی خود را در لیبی از روز شنبه آغاز کرده‎اند.

مولن خاطر نشان کرد که ماموریت نظامی در لیبی اهدافی روشن و محدودی را دنبال می‌کند. وی همچنین مدت عملیات نظامی در لیبی و نتیجه احتمالی آن را غیرقابل پیش‌بینی خواند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای خارجی، فرودگاه طرابلس و شهر مصراته در غرب لیبی را هدف قرار دادند. ۱۹ هواپیمای جنگنده امریکایی از جمله سه بمب‌افکن بی - ۲ امریکایی در این حملات شرکت داشتند.

در این حملات ده‌ها نفر از جمله چندین غیرنظامی کشته شدند. این در حالی است که چین، روسیه و اتحادیه آفریقا اقدام نظامی علیه لیبی را محکوم کرده‌اند. قذافی صبح یکشنبه در سخنانی که از تلویزیون دولتی پخش شد، قول جنگی طولانی مدت و بدون هیچ گونه محدودیتی را داد.
حمله نظامی به لیبی بزرگترین مداخله نظامی غرب در جهان عرب پس از حمله نظامی سال ۲۰۰۳ به عراق به شمار می‌آید.
اين در حالي است که کارشناسان سياسي معتقدند، مهمترين انگيزه نيروهاي غربي از حمله نظامي به ليبي، منابع غني نفتي اين کشور شمال آفريقاست.