چرا رژیم صهیونیستی از موشک‌های S - ۳۰۰ وحشت دارد؟

به گزارشافکارنیوز، خبرهای منتشره در برخی منابع خبری مبنی بر اینکه سوریه به موشک‌های دفاعی پیشرفته روسی دست می‌یابد با انتقادهای شدید در میان سران آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شد، به حدی‌که «جام کری»، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی دستیابی دمشق به این موشک‌ها را موجب متزلزل شدن ثبات و استقرار منطقه دانست.

همچنین گزارش‌های اسرائیلی اظهار کردند که تل‌آویو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، مسکو درصدد مجهز کردن دمشق به ۱۴۴ موشک از نوع " S - ۳۰۰ " و ۶ سکوی پرتاب است و وزیر خارجه آمریکا آشکارا اعلام کرده است که واشنگتن با در اختیار گذاشتن این موشک‌ها در دست دمشق مخالف است.

اما اینکه چرا آمریکا و اسرائیل تا این اندازه از مجهز شدن سوریه به موشک‌های " S - ۳۰۰ " نگران هستند، باید گفت که این موشک‌ها یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین مجموعه موشک‌های دفاع هوایی دور برد زمین به هوا است که برای مقابله با جنگنده‌های هجومی طراحی و ساخته شده و رقیب موشک‌های دور برد آمریکایی «کروز» است که برای مقابله با حملات موشک‌های بالستیک ساخته شده است.

اقدام مسکو در مجهز کردن دمشق به این موشک‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته مناطق جنوبی کشور سوریه از جمله مرکز تحقیقات نظامی «جمرایا» مورد حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

براساس برآوردها و پیش‌بینی‌های غربی موشک‌های " S - ۳۰۰ " توان مقابله با جنگنده‌های هجومی از مسافت‌های دور که به یک صد کیلومتر هم می‌رسد، را دارد و دستیابی نظام سوریه به این موشک‌ها به معنای عدم توانایی اسرائیل در تجاوز به سوریه است که پیشتر شاهد آن بودیم.

این موضوع نگرانیهای بسیاری را در میان سران رژیم صهیونیستی و آمریکا به وجود آورده و موجب اعتراض آنها به روسیه شده است.