فارس به نقل از الانتقاد نت نوشت: "رجب طیب اردوغان " در روزهای ۲۸ و ۲۹ مارس جاری (دوشنبه و سهشنبه) به عراق سفر میکند، وی در این سفر در استانهای بغداد، نجف و اربیل حاضر خواهد شد و با آیتالله سیستانی مرجع شیعیان در عراق نیز دیدار میکند.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر اطلاع رسانی نخست‌وزیری ترکیه منتشر شده است، در این سفر " احمد داود اوغلو "، وزیر خارجه و " ظفر جاگلایان " وزیر مشاور و " تانر یلدز " وزیر انرژی ترکیه نیز حضور خواهند داشت.

اردوغان قرار است در روز اول سفر خود به عراق با " جلال طالبانی " و " نوری المالکی " و " اسامه النجیفی " رؤسای جمهور، دولت و مجلس عراق و برخی دیگر از احراب سیاسی این کشور دیدار کند.

اردوغان در روز دوم این سفر به نجف خواهد رفت و در این سفر با آیت‌الله " سید علی سیستانی " دیدار خواهد کرد، وی بعد از ظهر روز دوم نیز به اربیل خواهد رفت تا با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز دیدار کرده و مناسبات دوجانبه را با وی بررسی کند.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر تصریح کرد که اردوغان در این سفر کنسولگری ترکیه در شهر اربیل را افتتاح میکند و در مراسم افتتاحیه فرودگاه بینالمللی اربیل نیز شرکت خواهد کرد.