به گزارش افکارنیوز، وی در جلسه اعطای رای به پیش نویس گفت: پیش نویس قطعنامه درباره جلوگیری از منازعات مسلحانه است اما محتوایش در مسیر افزایش بحران و تنش آفرینی در سوریه می باشد.

الجعفری افزود: هدف از قطعنامه، مشروعیت بخشیدن به مسلح سازی گروههای تروریستی در سوریه و یک گروه معارض است تا آن را به عنوان نماینده مردم سوریه جا بزنند در حالی که گروه مزبور خود دچار چنددستگی شده، رییس ندارد و حتی نماینده گروههای مخالف در داخل و خارج نیست.


وی با اشاره به اینکه این گروه کوچک در قطر رشد و نمو یافته تا به اصطلاح به نمایندگی از تمام ملت سوریه سخن بگوید، ادامه داد: قطعنامه ای که نظام سوریه را محکوم و ائتلاف ملی معارض را به عنوان طرف اصلی در هر گونه تحول سیاسی آتی در سوریه تایید می کند، در واقع مغایر با نزدیکی اخیر دیدگاه روسیه و آمریکاست که دمشق از آن استقبال نموده است.

الجعفری یادآور شد: سازمانهای تروریستی وابسته به القاعده در سوریه صدها جنایت وحشیانه، بی سابقه و تروریستی انجام داده، حقوق بشر را نقض کرده، ترور انجام دادند و روحانیون مسلمان و مسیحی را به طور سازمان یافته می ربایند.


مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز گذشته به پیش نویس قطعنامه غیرالزامی، سیاسی و مشوق تروریسم در سوریه که مانع تلاشهای کنونی بین المللی برای حل سیاسی بحران می شود، رای موافق داد.

۱۰۷ کشور به این طرح که توسط قطر به عنوان پشتیبان تروریسم در سوریه ارائه شده است، رای مثبت و ۵۹ کشور - عمدتا از آفریقا و آمریکای لاتین - به آن رای ممتنع دادند.

کشورهای روسیه، چین، ایران، بولیوی، کوبا، کره شمالی، نیکاراگوئه، اکوادور، ونزوئلا، زیمباوه و بیلاروس به آن رای مخالف دادند