با فرار نيروهاي قذافي و پيشروي خيره كننده نيروهاي انقلابي، شهرهاي ليبي يكي پس از ديگري از اشغال نيروهاي وابسته به قذافي آزاد شده و به تصرف انقلابيون در ميآيد.

به گزارش افکار نیوز، شبکه خبری العالم گزارش داد که نیروهای وفادار به قذافی بدون هیچ مقاومتی، حتی شلیک یک گلوله، شهرهای را که در تصرف داشتند، یکی پس از دیگری رها کردند و در برابر پیشروی نیروهای انقلابی عقب نشینی کرده اند.

نیروهای انقلابی روز یکشنبه با سرعت خیره کننده در غرب لیبی پیشروی کردند و نیروهای وفادار به قذافی چاره ای جز فرار نداشتند. در سایه تداوم حملات هوایی به مزدوران قذافی توسط جنگنده‌های ناتو، ارتش انقلابی لیبی پس از تصرف شهر مهم اجدابیا به سرعت شهرهای بریقه، عقیله، راس‌لانوف و بن‌جواد را به تصرف خود درآورده و در ادامه مسیر خود به سمت سرت حرکت می‌کنند.

نیروهای انقلابی امروز شهر راس لانوف را که یکی از بزرگترین پالایشگاه های لیبی در آن واقع شده است به تصرف در آوردند. این شهر دو هفته پیش در حمله خونین نیروهای قذافی به تصرف آنها درآمد.

رسيدن به شهر سرت و محاصره آن ميتواند نقطه تحول مهمي در جنگ باشد. اين شهر محل تولد سرهنگ قذافي است كه قبيله هوادار وي در آنجا حضور دارند، پس از سرت شهر مهم مصراته قرار دارد كه در طول يك ماه گذشته در برابر حملات شديد مزدوران قذافي مقاومت ميكند و اين پايداري در صورت ادامه، ميتواند مقدمه سقوط طرابلس باشد.