هزاران نفر از اعضاي اتحاديههاي کارگري با برگزاري اجتماعي در مرکز شهر لس آنجلس، عليه شرايط بد کاري در امريکا اعتراض کردهاند.


به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی، معترضان روز شنبه(۶ فروردین) در میدان پرشینگ شهر لس آنجلس اجتماع کردند. این اجتماع در واکنش به تصویب لایحه قانونی ایالت ویسکانسین که اختیارات اتحادیه‌های بازرگانی را محدود می‌کند، برگزار شد.

در این اجتماع اعضای سازمان‌های دفاع از حقوق مدنی و افرادی با مذاهب مختلف حضور پیدا کردند و از دولت امریکا خواستند تا جنگ علیه کارگران را متوقف کرده و به جای آن اقتصاد کشور را ترمیم کند.

جیمز پی هوفا، رئیس اتحادیه تیمسترز جنرال، ماریا النا دورازو از معاونان فدراسیون کارگری لس آنجلس و ماهلون میچل رئیس آتش نشانان ویسکانسین از جمله سخنرانان این اجتماع اعتراض‌آمیز بودند.

تظاهرات میدان پرشینگ یکی از بزرگترین اجتماع‌های مردمی از زمان آغاز اعتراض‌های ضد دولتی در ایالت ویسکانسین امریکا در اواسط ماه فوریه بود. این اجتماع همچنین یکی از ده‌ها اجتماعی بود که تحت عنوان " شنبه همبستگی " در مناطق مختلف امریکا برگزار می‌شود.

سازمان دهندگان این اجتماع می‌گویند، این تظاهرات گسترده به معنای آن است که ایالت‌های بیشتری در امریکا باید حقوق کارگران را بپردازند و این اجتماع به مردم درباره اهمیت عملکرد اتحادیه‌های کارگری آموزش می‌دهد.

معترضان همچنین از واشنگتن به خاطر ورود به جنگ لیبی انتقاد کردند و گفتند، دلیل این تصمیم مشخص نیست و این مسئله می‌تواند به روابط واشنگتن به دیگر کشورها لطمه وارد کند.

کارگران از بی‌توجهی دولت و رسانه‌های امریکا به اشتغال و اقتصاد داخلی انتقاد و تاکید کردند که دولت به جای توجه مشکلات موجود در داخل کشور، بر عملیات نظامی لیبی تمرکز کرده است.

گفتنی است، ماریان سامی، قاضی ایالتی ویسکانسین دستور داده است تا لایحه پیشنهادی اسکات واکر، فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت امریکا به طور موقت به اجرا در نیاید.

همچنین اسماعیل اوزان، یکی از وکلای ایالت ویسکانسین، علیه کمیته قانون‌گذاری این ایالت که با تصویب این لایحه قانون جلسات علنی کمیته را نقض کرده، شکایتی را در دادگاه مطرح کرده است.

بنا به دستور دادگاه، کميته قانونگذاران ايالت ويسکانسين امريکا مجبور است تا لايحه اسکات واکر را دوباره بررسي کرده و آن مجددا درباره آن رايگيري کند.