حضور همزمان مقامات بلندپایه سعودی، صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه سوالات گوناگونی را در این مورد مطرح کرده که پاسخ به آنها چندان دشوار نیست.

به گزارش افکار نیوز به نقل از العالم به نقل از روزنامه یدیعوت احارنوت، یک مقام اسرائیلی، یک مقام فلسطینی و دو مقام عربستان سعودی اخیراً به صورت همزمان وارد مسکو، پایتخت روسیه شدند.

هر چند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل اخیراً و در برنامه‌ای از پیش تعیین شده به مسکو سفر کرد، اما مشخص شد که وی تنها مسئولی نیست که در این روزها به این شهر سفر کرده است.

نتانیاهو در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین نخست وزیر و دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

این روزنامه اسرائیلی نوشت: ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سعود الفیصل وزیر امور خارجه و مقرن بن عبدالعزیز رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان نیز در مسکو حضور داشتند و آنها با مقامات بلندپایه روسیه از جمله پوتین و مدودف دیدار کردند.

این روزنامه این سوال را مطرح کرد که آیا این اتفاقی است که چهار نفر از سران کشورهای عرب که همگی در روند صلح در منطقه منافعی دارند، در یک روز در این شهر حضور داشته باشند و با همان شخصیت ها دیدار کنند یا اینکه شاید در این شهر نشستی برگزار شده یا روسیه در تلاش برای احیای مذاکرات وساطت کرده باشد.

آیا سخن از یک اتفاق صرف است یا اینکه دیدار برنامه ریزی شده ای صورت گرفته که محرمانه مانده است؟

یدیعوت احارونوت نوشت این مسئله هر طور که باشد باور این موضوع که در اینگونه برنامه های فشرده این چهار مسئول با یکدیگر دیدار نکرده باشند، دشوار است.

گفتنی است شبکه خبری العالم به اطلاعاتی دست یافته بود که بر اساس آن، خاندان حاکم بحرین برای سرکوب بیشتر مردم دست به دامان صهیونسیتها و استفاده از تجربیات آنها در سرکوب مردم فلسطین شده بودند.