حالت فوق‌العاده در صحرای سیناء و تحرکات ارتش مصر برای عملیات نظامی گسترده

به گزارش افکارنیوز،به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر به نوار ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده و در آن هفت سرباز ربوده شده ارتش مصر خواهان کمک از محمد مرسی هستند، واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن این اقدام تاکید کرد که به‌هیچ وجه در مقابل گروگان‌گیرها کوتاه نخواهد آمد.

سخنگوی رسمی دفترریاست جمهوری مصر به نقل از مرسی اعلام کرد: ریاست جمهوری مصر اقدامات جدی و کوبنده‌ای را در خصوص ربوده شدن نظامیان در صحرای سیناء انجام خواهد داد و عاملان این آدم‌ ربایی مجازات خواهند شد.

وی ادامه داد: محمد مرسی مساله ربودن سربازان مصری را مساله‌ای بسیار مهم می‌داند و برای آزادی سربازان ربوده شده و حفظ امنیت جانی آنها با جدیت تلاش می‌کند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر درباره نشست‌های اخیر محمد مرسی با مسئولان مصری درباره این مساله گفت: مذاکرات رئیس جمهوری درباره این مساله ادامه دارد و پس از پایان این نشست‌ها محمد مرسی بیانیه‌ای در این خصوص صادر می‌کند.

از سوی دیگر، یگان‌های ارتش دوم مصر و نیروهای گارد مرزی این کشور در منطقه العریش به حالت فوق العاده در آمده‌اند و خود را برای آغاز عملیاتی گسترده علیه گروگان‌گیرها آماده می‌کنند.

ارتش مصر همچنین تعداد زیادی ادوات نظامی و زره‌پوش‌ توپ‌دار به منطقه سیناء اعزام کرده و مرز مصر با غزه نیز به طور کامل بسته‌ شده است که همه اینها از آماده شدن ارتش برای آغاز عملیاتی گسترده در صحرای سیناء حکایت دارد.

از سوی دیگر، پایگاه خبری پانوراما اعلام کرد: نیروهای امنیتی مصر موفق شده‌اند عملیات قاچاق نیم تن مواد منفجره که قرار بود برای ساخت بمب در صحرای سیناء استفاده شود، ناکام بگذارند.

منابع امنیتی مصر نیز در این خصوص تاکید کردند که نیروهای امنیتی موفق شدند خودرویی را که حامل نیم تن مواد منفجره بود کشف و توقیف کند.

نیروهای امنیتی مصر طی ماه‌های گذشته موفق شدند چندین عملیات قاچاق مواد منفجره را ناکام بگذارند.

ارتش مصر همچنین خودروهای زرهی و تانکهای خود را در ورودیها و راههای اصلی استان سیناء شمالی مستقر کرده است.