بازداشت چند افسر در سوریه

به گزارش افکارنیوز، ‌عاصم قانصو نماینده پارلمان لبنان از حزب بعثسوسیالیست در گفت‌وگو با النشره لبنان با اشاره به درگیری‌های اخیر در شهر القصیر سوریه گفت که ارتش سوریه دهها تن از افسران فرانسوی، انگلیسی، بلژیکی، هلندی و قطری را در این درگیری‌ها بازداشت کرده و ابو الولید فرمانده جبهه النصره نیز کشته شده است.

وی ادامه داد که ۳۶ روستای اطراف القصیر آزاد شده و در دو روز ارتش سوریه موفق شده مناطق شمال شرقی را پاکسازی کند که به این ترتیب مسیر امداد رسانی افراد مسلح از عرسال و حمص قطع شده است.

این مقام لبنانی ابراز داشت که ارتش سوریه در ادامه به دنبال آزاد سازی فرودگاه الضبعه خواهد بود تا به این ترتیب تمامی مرزهای لبنان و سوریه را منطقه امن اعلام کند. وی گفت که هزاران نفر از افراد مسلح خود را تسلیم ارتش کرده‌اند و نزدیک به ۱۸ لبنانی نیز که همگی از هواداران شیخ سالم الرافعی سلفی لبنانی بوده‌اند، بازداشت شده‌اند که تعدادی از آنها کشته شده و تعداد دیگری نیز در زندان هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی گسترده از تروریست‌های سوری گفت که به خانواده هر لبنانی که از طرابلس و عکار به سوریه رفته و کشته شده، ۵۰ هزار دلار پرداخت می‌شود.

وی با رد شایعات مربوط به دخالت حزبالله لبنان در سوریه از پدیده فرار افراد مسلح و تروریستها به همراه سلاحهایشان از سوریه به لبنان ابراز نگرانی کرده و گفت که نمیداند لبنان تا چه زمانی میتواند این عناصر را به همراه سلاحهایی که در اختیار دارند، مهار کند.