به گزارش افکارنیوز، روزنامه «مورنینگ پست» نوشت: یکی از دیپلمات‌های ویژه کره شمالی در پکن اعلام کرد که «پیونگ‌یانگ» پیشنهاد چین برای از سرگیری مذاکره با طرفین مرتبط با موضوع هسته‌ای این کشور را پذیرفته تا یک جو آرام در شبه‌‌جزیره کره برقرار شود.


«چو ریونگ هائی» یکی از اعضای ارشد حزب حاکم کارگران کره شمالی اعلام کرد: کره شمالی، تلاش‌های فراوان چین برای حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره را تحسین می‌کند و برای بازگشت به گفت‌وگوها و مشورت‌ها درباره مشکلات شبه‌جزیره کره تلاش می‌کند و تمایل دارد پیشنهاد چین برای گفت‌وگو با تمامی احزاب را بپیرد.


روسیه از این اقدام کره شمالی استقبال کرد. این اولین واکنش یک کشور خارجی به اقدام کره شمالی برای بازگشت به میز مذاکرات است.


چو ادامه داد: کره شمالی تمایل دارد تا یک جو بین‌المللی آرام ایجاد کند و امیدوار است بر ایجاد و پیشرفت اقتصاد و بهبود زندگی مردم خود متمرکز شود.


چین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات ۶ جانبه درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی مجدداً از سر گرفته شود و صلح و ثبات بادوام در این کشور شمال شرقی آسیا و همچنین شبه جزیره کره برقرار شود.


بر اساس این گزارش، روابط بین دو کشور چین و کره شمالی از زمانیکه پیونگ یافت در فوریه سال جاری میلادی یک آزمایش هستهای انجام داد، رو به تیرگی رفت.