به گزارش افکارنیوز،به نظر می‌رسد، درگیری‌های مسلحانه گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره» و گروه تروریستی موسوم به «کتائب الفاروق»، وابسته به «ارتش آزاد سوریه» که از روز یک‌شنبه گذشته در مناطق مرزی شمال سوریه آغاز شده بود، بار دیگر و این‌بار گسترده‌تر از گذشته از سر گرفته شده است.

این درحالی است که بنابر اعلام منابع آگاه در ارتش آزاد سوریه درگیری‌های چند روز اخیر جبهه النصره با کتائب فاروق کشته و زخمی شدن ده‌ها عنصر مسلح از دو طرف را به دنبال داشته است.

همچنین منابع حاضر در منطقه «الشرکراک» در نزدیکی شهر «تل ابیض» سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد، به این نکته اشاره می‌کنند که این منطقه از روز یک‌شنبه تاکنون شاهد درگیری‌های شدید و خشونت‌باری است و طی این چند روز جبهه النصره تعدادی از عناصر کتائب الفاروق را ربوده است.

اما اهالی شهر «تل ابیض» در با برگزاری تظاهراتی خواستار خروج تمام گروه‌های تروریستی از این شهر از جمله جبهه النصره شدند. اما گروه‌های تروریستی وابسته به ارتش آزاد سوریه تلاش کردند با متحد کردن صفوف خود و به سرکردگی فردی به نام «سرتیپ مصطفی» مانع نفوذ عناصر جبهه النصره به داخل شهر شوند.

اما درباره اختلافات ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره در این منطقه یکی از عناصر مسلح ارتش آزاد سوریه می‌گوید که ارتش آزاد سوریه هفته گذشته اقدام به ربودن فردی به نام «محمد البلو» یکی از نزدیکان امیر «جبهة النصره» در این منطقه کرد و جبهه النصره، کتائب الفاروق را به این اقدام متهم کرد.

این درحالی است که قرار گرفتن شهر تل ابیض در نزدیکی گذرگاههای مرزی سوریه و ترکیه رقابت دو گروه جبهه النصره و ارتش آزاد توامان برای به دست گرفتن کنترل این گذرگاهها که مهمترین نقاط تردد عناصر مسلح و ورود تجهیزات و تسلیحات نظامی به سوریه است، را به دنبال داشته و این رقابت در موارد بیشماری به ربودن عناصری از دو طرف و به دنبال آن وقوع درگیریهای مسلحانه بین آنها را به دنبال داشته است.